• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
14
حسن بهرام نیا

اختصاص۱۰ هزار میلیارد ریال برای احداث راه آهن ایلام

  • کد خبر : 35331
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
اختصاص۱۰ هزار میلیارد ریال برای احداث راه آهن ایلام
استاندار ایلام‌ از اختصاص ۱۰هزار میلیارد ریال برای پروژه راه آهن ایلام خبرداد.
5
(2)

حسن بهرام نیا»روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه ای کنگره اربعین حسینی، اظهار کرد: خبرنگاران استان ایلام در ایام اربعین زحمات زیادی کشیدند که جای تقدیر و تشکر دارد.

به گزارش ریل نیوز وی با اشاره به اجرای عملیات طوفان الاقصی توسط گروه های مبارز فلسطینی، افزود: این پیروزی بزرگ فلسطینی‌ها علیه صهیونیست ها را تبریک و تهنیت عرض میکنم.
استاندار ایلام تصریح کرد: در این عملیات هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی کودک کش به هم ریخت، رژیمی که گنبد آهنی را به نفوذناپذیر می دانست، این عملیات باعث رعب وحشت رژیم صهیونسیتی شد و رسانه ها به خوبی این اقدام مقاومت را خوب انعکاس کردند.
بهرام نیا عنوان کرد: به برکت سایه وجود عتبات عالیات و در راس آن سیدالشهدا(ع)، مرز مهران بازهم محور اصلی تردد زوار در اربعین امسال بود

ایلام در بودجه سال آینده لحاظ خواهد شد.
استاندار ایلام با اشاره به کندی عملیات اجرای راه آهن استان و پیشرفت ۱۰ درصدی آن، افزود: با رایزنی های به عمل آمده با وزیر راه و شهرسازی قرار است ۱۰ هزار میلیارد ریال برای این پروژه در قالب ماده ۵۶ شامل یک اعتبار ۵ هزار میلیارد ریالی از طریق بانک ملی و یک اعتبار ۵ هزار میلیارد ریالی از طریق ۲ بانک دیگر تامین شود و همچنین برای اجرای پروژه راه آهن از سمت جنوب نیز پیگیری لازم صورت گرفته است.
بهرام نیا با اشاره به وجود ۲۵ ایستگاه پمپاژ آب در استان‌ که بیش از ۱۷ سال از آغاز عملیات آنها می گذرد، ابراز کرد: از طریق مولدسازی ۱۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه ها اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه در راستای توسعه زیرساخت‌های اربعین. احداث شهرک اربعین در مهران تصویب شده به زودی میزان اعتبار پروژه بررسی و اعلام می شود، گفت:بحث راه اندازی «ریل باس» از دیگر طرح ها و برنامه های مسئولودان کشوری و استانی در مرز مهران است.
بهرام نیا خاطرنشان کرد: توسعه مسیر مهران-دهلران از دیگر اولویت های استانی برای اربعین سال آینده خواهد بود.
استاندار ایلام گفت: تکمیل و بهسازی سیلبندهای شهر ایلام، راه اندازی بازارچه هلاله شمالی برای توسعه تجارت چمدانی از دیگر برنامه های دولت در استان ایلام است که گام های بسیار خوبی برای تحقق این طرح ها در استان برداشته شده است.
وی با اشاره به ورود سرمایه گذران برای دایر کردن شرکت هواپیمایی ایلام ایر، تصریح کرد: برای توسعه ناوگان هوایی در این استان قرار است یک سرمایه گذار چهار هواپیما برای برقراری پرواز در استان خریداری شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=35331
  • نویسنده : حق پناه
  • ارسال توسط :

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.