• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
9
دویچه بان

اختلال در پی اعتصاب لکوموتیورانان در آلمان

  • کد خبر : 35538
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
اختلال در پی اعتصاب لکوموتیورانان در آلمان
اتحادیه لکوموتیورانان آلمان از اعضای خود خواسته به دلیل بی‌نتیجه ماندن مذاکرت با شرکت راه آهن بر سر دستمزدها اعتصاب ۲۰ ساعته‌ای را برگزار کنند که از امشب آغاز می‌شود و منجر به لغو حرکت بسیاری قطارها می‌شود.
4.9
(68)

به گزارش گروه بین‌الملل پایگاه خبری ریل نیوز به نقل از “اس ار اف”، شرکت راه آهن آلمان (دویچه بان) امروز (چهارشنبه) در معرض خطر لغو گسترده حرکت قطارها قرار دارد.

اتحادیه لوکوموتیورانان آلمان (GDL) از اعضای خود خواست تا اعتصاب ۲۰ ساعته‌ای را برگزار کنند.

این اعتصاب باید از ساعت ۲۲ روز چهارشنبه تا ۶ بعد از ظهر روز پنجشنبه ادامه یابد.

GDL این خبر را در وب سایت خود اعلام کرد. پیش از این مشخص شده بود که کمیته های قاطع اتحادیه تصمیمی اساسی برای اعتصاب گرفته‌اند. دویچه بان با عصبانیت به این برنامه های اعتصاب واکنش نشان داد – دور بعدی مذاکرات در واقع قرار بود روز پنجشنبه آغاز شود.

قطارهای فرامرزی بین سوئیس و آلمان نیز تحت تأثیر اعتصاب اعلام شده توسط اتحادیه رانندگان قطار آلمان (GDL) برای دوره از عصر چهارشنبه تا پنجشنبه قرار دارند.SBB سوئیس این را از طریق X (توئیتر سابق) اعلام کرد.

در این پیام آمده است، بلیت هایی که قبلا خریداری شده اند برای تاریخ بعدی معتبر می مانند. اتصال قطار برداشته شده است. مسافران همچنین با توجه به امتیاز ویژه دویچه بان این فرصت را خواهند داشت تا سفر خود را پیش ببرند. در این زمینه، SBB سوئیس توصیه کرد قبل از شروع اعتصاب در روز چهارشنبه در ساعت ۱۰ شب، مسافران باید به اندازه کافی زود حرکت کنند تا با خیال راحت به مقصد برسید.

نمایندگان GDL و DB پنجشنبه گذشته برای دور اول مذاکرات برای توافق جمعی جدید ملاقات کردند و پس از چند ساعت بحث های بیشتر را به پنجشنبه ۲۵ آبان ماه موکول کردند.

بر اساس بیانیه ای، “مارتین سیلر”، مدیر منابع انسانی DB، گفت: این اعتصاب اقدام غیر ضروری است. اتحادیه رانندگان قطار توافقات را نادیده می گیرد و غیر مسئولانه عمل می کند.

در چانه زنی جمعی، اتحادیه رانندگان قطار آلمان از جمله خواستار ۵۵۵ یورو بیشتر در ماه برای کارمندان و پاداش غرامت تورمی تا سقف ۳۰۰۰ یورو است. نقطه مورد مناقشه در حال حاضر تقاضا برای کاهش ساعات کار از ۳۸ به ۳۵ ساعت برای کارگران شیفت با غرامت کامل دستمزد است.

در چند روز گذشته، دویچه بان تمایل خود را برای سازش در این مرحله، به عنوان مثال در مورد کاهش تدریجی، نشان داده بود. با این حال، شرکت راه آهن آلمان معتقد است که کاهش ساعت کاری اساساً امکان پذیر نیست. راه آهن به نوبه خود، در آغاز مذاکرات هفته گذشته، یازده درصد افزایش دستمزد را برای یک دوره ۳۲ ماهه پیشنهاد کرد.

GDL کوچکتر از دو اتحادیه راه آهن است. این اتحادیه نماینده بسیاری از رانندگان قطار است، اما همچنین برای گروه های حرفه ای دیگر، مانند خدمه قطار یا بخش هایی از دولت، مذاکره می کند. راه آهن آلمان تاکنون قراردادهای جمعی GDL را در ۱۸ شرکت از حدود ۳۰۰ شرکت اعمال کرده است و تأکید می کند که تنها حدود ۱۰۰۰۰ کارمند راه آهن تحت تأثیر چانه زنی جمعی که اکنون آغاز شده است، قرار دارند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد آرا: 68

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=35538
  • نویسنده : رسولی
  • ارسال توسط :

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.