• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
7
تامین اجتماعی

گرفتاری کارگران نگهداری از راه‌آهن زاگرس برای بازنشستگی پیش از موعد

  • کد خبر : 35541
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
گرفتاری کارگران نگهداری از راه‌آهن زاگرس برای بازنشستگی پیش از موعد
برخی کارگران خطوط نگهداری از راه‌آهن زاگرس که مشمول مقررات مشاغل سخت و زیان‌آور می‌شوند به دلیل پرداخت نشدن ۴ درصد حق بیمه‌ی آنها از سوی برخی پیمانکاران، در زمان بازنشستگی دچار مشکل شده و نمی‌توانند از مزایای بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند.
4.5
(2)

به گزارش ریل نیوز به نقل از یک منبع کارگری در خطوط نگهداری از راه آهن زاگرس گفت: کارگرانی که در بخش‌های مختلف خطوط ریلی ناحیه زاگرس مشغول کارند و سخت و زیان‌آور بودن شغل سازمانی آن‌ها از سوی کمیته بررسی‌کننده مشاغل سخت و زیان‌آور تایید شده، به دلیل پرداخت نشدن سختی کارشان از سوی برخی پیمانکاران، در زمان بازنشستگی با مشکل روبرو هستند.

برابر مقررات تامین اجتماعی؛ کارفرمایان مشمول قانون مشاغل سخت و زیان‌آور باید بابت بازنشستگی پیش از موعد هر کارگر معادل ۴ درصد بیشتر حق بیمه پرداخت کنند و برابر اطلاعات موجود چون کارفرمایان برخی  شرکت‌های پیمانکاری در این منطقه به تکلیف قانونی خود در مورد این کارگران عمل نکرده‌اند، امکان بازنشستگی پیش از موعد برای کارگران آنها وجود ندارد.

گفته می‌شود در این خطوط ریلی؛ شرکت‌های پیمانکاری زیادی تحت نظارت راه آهن مشغول کار بوده‌اند که طی سال‌های گذشته با اتمام کار خود، جایشان را به پیمانکار دیگری داده‌اند. برخی از این شرکتها نیز به تعهد خود درخصوص پرداخت ۴ درصد حق بیمه اضافی کارگران عمل نکرده‌اند.

به ادعای این منبع کارگری؛ وضعیت به وجود آمده درحالی‌ست که کارگرانی که به مرور مشمول بانشستگی با مشاغل سخت و زیان‌آور می‌شوند امکان بازنشسته شدن برایشان وجود ندارند به همین دلیل براساس نامه مدیریت منابع راه آهن و استسفاریه مجلس، شرکت راه‌آهن به عنوان کارفرمای اصلی می‌بایست مبلغ سختی و زیان‌آوری کارگرانی که سختی کارشان از سوی این شرکت‌ها پرداخت نشده را بپردازند.

گفته می‌شود دلیل پرداخت نشدن حق بیمه اضافی، کمبود منابع مالی است و به ادعای این منبع کارگری در برخی موارد مشاهده شده در لیست‌های بیمه، سمت شغلی کارگران بیمه شده جابجا درج شده و همین مسئله برای بازنشستگی تعداد دیگری از کارگران مشکل‌آفرین شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=35541
  • نویسنده : حق پناه
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایلنا

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.