حمید ربیعی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: ۷۸ درصد از زیرسازی راه آهن استان انجام شده و ایستگاههای آن نیز تا ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی افزود: مجموعا پیشرفت فیزیکی این خط آهن در چهارمحال و بختیاری ۵۴ درصد بوده و مدتی به علت کمبود اعتبارات نیمهفعال بود که با ۴۰۰ میلیون از اعتبارات اوراق قرضه فعال شد.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه قرار است ۵۰۰ میلیون از محل اعتبارات اجازه مقام معظم رهبری نیز به این طرح اختصاص مییابد، عنوان داشت: پیگیر اختصاص۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیز از محل مسئولیت اجتماعی سازمان صمت استان به این طرح هستیم.
ربیعی خاطرنشان کرد: اگر حدود ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن استان تامین شود تا پایان سال ۱۴۰۴ این طرح به پایان میرسد.
پروژه راه آهن چهارمحال و بختیاری که با نام راهآهن مبارکه – سفید دشت – شهرکرد شناخته میشود، به طول ۹۲ کیلومتر در حال احداث و اجرا است. این پروژه در ۴ قطعه احداث میشود.
این پروژه به دلیل کوهستانی بودن استان چهارمحال و بختیاری دارای ۱۵ دستگاه تونل به طول ۵.۳ کیلومتر و ۱۱ دهانه پل به طول ۲.۵ کیلومتر است که در حال احداث هستند.
گفتنی است پروژه راهآهن استان چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است و اکنون پس از ۱۳ سال هنوز پیشرفتکلی ۵۴ درصدی دارد.جابجایی مسافر و بار از اهداف راه آهن مبارکه – سفید دشت – شهرکرد است.