به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، محمدرضا فیروزکوهی امروز سه شنبه ۲۲ اسفند در آیین افتتاح خط ریلی آنتنی کارخانه فولاد بوتیای کرمان افزود: در سال 1396 سهم راه آهن از جابجایی بار 9 درصد بوده است و این در حالی است که تا پایان برنامه ششم توسعه سیستم حمل و نقل ریلی باید 30 درصد از حمل بار کشور را به عهد بگیرد.
وی با اشاره به اهمیت اقتصادی خطوط ریلی اظهار کرد: با تشکیل هر قطار باری، 250 کامیون از سیستم حمل جاده ای خارج شده که این نه تنها موجب کاهش تلفات جاده ای می شود بلکه موجب صرفه جویی در مصرف سوخت خواهد شد.
مدیر کل راه آهن کرمان با بیان اینکه با بازگشایی ایستگاه جدید، ظرفیت و سرعت حمل و نقل در استان افزایش خواهد داشت گفت: پروژه خط ریلی آنتنی به کارخانه فولاد بوتیا در راستای سیاست های برنامه ششم توسعه است با افتتاح این پروژه نه تنها تناژ حمل بار در سیستم باری کشور افزایش خواهد داشت، بلکه گامی موثر در راستای رسیدن به افق توسعه ای کشور برداشته خواهد شد.
فیروزکوهی همزمانی احداث مجتمع های صنعتی با اتصال خطوط ریلی را بسیار مهم دانست و افزود: بعد از افتتاح خط فرعی فولاد بوتیا، دو خط آنتنی دیگر در کارخانجات شرکت فولاد زرند ایرانیان در سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.
وی میزان خطوط اصلی راه آهن استان را بالغ بر 600 کیلومتر دانست و افزود: ساختار اداره کل راه آهن کرمان در سال 1387 تشکیل شد و در حال حاضر حدود 1000 نفر در مشاغل مختلف مشغول به کار می باشند.