معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در بازدید از راه آهن دورود-خرم آباد گفت: راه آهن دورود-خرم آباد از شهرستان دورود آغار و نقطه پایانی آن شهرستان خرم آباد است و این پروژه بخشی از راه آهن کریدور شمال به جنوب کشور میباشد که در حمل مسافر و کالا از اهمیت ویژهای برخوردار است.
مهدی مجیدی ادامه داد: این خط به طول ۱۱۴ کیلومتر در حال اجرا با تکمیل این طرح مرکز استان لرستان به شبکه ریلی کشور و خطوط راه آهن استانهای خوزستان و همدان متصل میشود.
معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت: همچنین این پروژه یکی از حجیمترین پروژههای راه آهن کشور به حساب میآید.
مجیدی افزود: راه آهن دورود-خرم آباد دارای هفت ایستگاه که شامل دو ایستگاه تشکیلاتی و سایر ایستگاهها درجه دو و سه هستند که با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت طراحی و به سرعت در حال اجراست.
وی با بیان اینکه این پروژه دارای ۱۷ دستگاه تونل به طول ۳۳۰۰۰متر میباشد، افزود: این امر نشان دهنده سختی اجرای پروژه است و تعداد پلهای کوچک بین ۱ تا ۸ متر ۲۴۴ دستگاه میباشد.
وی ادامه داد: تعداد پلهای خاص این پروژه ۲۰ دستگاه با طول کلی ۲۸۳۰ متر میباشند و عملیات بتن ریزی آن نیز ۳۸۲۰۰۰متر مکعب است.
معاون عمرانی استانداری لرستان با اشاره به حجم عملیات خاکی پروژه، اظهارکرد: عملیات خاکی پروژه شامل ۱۲/۴۱میلیون مترمکعب خاکبرداری و ۹/۸میلیون مترمکعب خاکریزی در حال اجراست.
مجیدی افزود: پیشرفت این پروژه در بخش زیرسازی ۵۶ درصد است.
وی تأکیدکرد:با توجه به وجود احجام قابل توجه تونل و پل در پروژه و قرارگیری پروژه در منطقه کوهستانی، عملیات اجرایی این طرح از حساسیت ویژهای برخوردار است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: همکاری در رفع معارضین ملکی و صدور مجوزهای فرادست در حوزه تملک از موارد مورد درخواست عوامل پروژه میباشد.
در این بازدید، مجری پروژه از سوی شرکت زیر ساخت؛ سرپرست کارگاه قرارگاه خاتم و مشاور پروژه نیز حضور داشتند.