• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

807 هزار نفر با راه آهن خراسان جا به جا شدند

  • کد خبر : 4363
  • ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
807 هزار نفر با راه آهن خراسان جا به جا شدند

0 (0) 807 هزار نفر با راه آهن خراسان جا به جا شدند مشهد- ایرنا- مدیرکل راه آهن خراسان گفت: از 25 اسفند گذشته تا پایان پانزدهمین روز فروردین ماه جاری 807 هزار و 160 مسافر در خطوط ریلی منطقه خراسان جا به جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال پنج درصد بیشتر […]

0
(0)

807 هزار نفر با راه آهن خراسان جا به جا شدند

مشهد- ایرنا- مدیرکل راه آهن خراسان گفت: از 25 اسفند گذشته تا پایان پانزدهمین روز فروردین ماه جاری 807 هزار و 160 مسافر در خطوط ریلی منطقه خراسان جا به جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال پنج درصد بیشتر شده است.

محمدهادی ضیایی مهر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مسافر با هزار و 960 رام قطار رفت و برگشت بین مشهد و 28 شهر و مرکز استان در مسیرهای ریلی سراسری و محلی جا به جا شدند.
وی ادامه داد: حرکت 98 درصد قطارها از مبدا راس ساعت بوده و متوسط تاخیر در2 درصد باقیمانده نیز کمتر از 20 ثانیه است.
مدیرکل راه آهن خراسان همچنین به افتتاح نخستین موزه راه آهن در مشهد اشاره و بیان کرد: این موزه که تنها مجموعه موزه ای راه آهن در کشور است روزانه پذیرای جمع زیادی از مسافران ایستگاه راه آهن در دو بخش سالن و باغ موزه است.
وی گفت: اقلام این موزه شامل 300 قطعه کوچک و بزرگ فنی، تجهیزات ریلی، وسایل ماموران راه آهن، انواع لوکوموتیو و کشنده های ریلی است که از ایستگاههای راه آهن مناطق مختلف کشور با تمهیدات فوق العاده ترافیکی و هزینه پنج میلیارد ریال به مشهد منتقل شده اند.
12 درصد از مجموع 12 هزار و 500 کیلومتر خطوط شبکه ریلی کشور معادل هزار و 500 کیلومتر در خراسان رضوی قرار دارد. این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جا به جایی مسافر را در ناوگان ریلی کشور به خود اختصاص داده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4363

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.