• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

تفاهم نامه ۳جانبه ایجاد قطار حومه ای مهاجران-اراک-امیرکبیر امضاشد

  • کد خبر : 5350
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱
تفاهم نامه ۳جانبه ایجاد قطار حومه ای مهاجران-اراک-امیرکبیر امضاشد

0 (0) تفاهم نامه ۳جانبه ایجاد قطار حومه ای مهاجران-اراک-امیرکبیر امضاشد اراک- تفاهم نامه سه جانبه ایجاد قطار حومه ای مهاجران – اراک – امیرکبیر، میان شرکت عمران شهرهای جدید کشور، راه آهن جمهوری اسلامی و استانداری مرکزی به امضا رسید. به گزارش خبرنگار مهر، این تفاهم نامه سه جانبه عصر روز دوشنبه با حضور آخوندی […]

0
(0)

تفاهم نامه ۳جانبه ایجاد قطار حومه ای مهاجران-اراک-امیرکبیر امضاشد

تفاهم نامه

اراک- تفاهم نامه سه جانبه ایجاد قطار حومه ای مهاجران – اراک – امیرکبیر، میان شرکت عمران شهرهای جدید کشور، راه آهن جمهوری اسلامی و استانداری مرکزی به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، این تفاهم نامه سه جانبه عصر روز دوشنبه با حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی، حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور و نورالله بیرانوند معاون برنامه ریزی و اقتصادی راه آهن جمهوری اسلامی در اراک منعقد شد.

در این جلسه حبیب الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور اظهار داشت: تاکنون دو تفاهم نامه احداث خط ریلی برای شهرهای جدید به امضا رسیده و اجرا و بهره برداری از پروژه قطار حومه ای اراک به شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر، در حقیقت سومین پروژه در کل کشور است که تفاهم نامه آن امروز منعقد شد.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور بیان کرد: قطار حومه ای اراک به شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر زمینه تسهیل حمل و نقل را بین این سه منطقه فراهم می کند و از سوی دیگر زمینه جذب جمعیت را به شهر تازه تاسیس امیرکبیر مهیا می سازد.

طاهرخانی خاطرنشان ساخت: از سوی دیگر با توجه به آمار بالای تصادفات و تلفات جاده ای در کشور، گسترش حمل و نقل ریلی زمینه تردد ایمن را فراهم می سازد و همچنین حمل و نقل ریلی دوستدار محیط زیست است و کمترین مخاطره را برای آن دارد.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور تصریح کرد: بخش عمده ای از آلودگی هوای شهرها و کلانشهرها از جمله تهران و به تبع آن اراک، به تردد جاده ای در حومه آنها مربوط می شود و قطعا تامین زیرساخت حمل و نقل ریلی برای اینگونه شهرها زمینه کاهش آلودگی را مهیا می کند.

براساس این گزارش، موضوع این تفاهم نامه سه جانبه راه اندازی و تامین زیرساخت های ایجاد قطار حومه ای شهر اراک به شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5350

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.