• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
10
خیرالله خادمی

تاریخ بهره برداری راه آهن همدان- سنندج

  • کد خبر : 34850
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۵:۳۵
تاریخ بهره برداری راه آهن همدان- سنندج
همدان و سنندج هر دو شهرهایی هستند که ظرفیت فراوانی برای گردشگری دارند، بهره‌برداری از محور ریلی همدان-سنندج می‌تواند به توسعه صنعت گردشگری در دو شهر کمک کند.
0
(0)

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: مسیر ریلی همدان- سنندج حداکثر در آبان‌ماه زیر بارترافیک خواهد رفت.

به گزارش سلام نو به قنل از ایسنا، خیرالله خادمی چهارشنبه ۱۱ مرداد در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث قطعه اول باند دوم محور همدان- گل‌تپه- غارعلیصدر، اظهار کرد: ادامه مسیر ریلی استان همدان باید تا به مرز برسد به طوری‌که با این امر این مسیر ریلی اقتصادی تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه همدان چند پروژه مهم در حوزه زیرساخت در حال اجرا دارد که پروژه ریلی همدان- سنندج را می‌توان یکی از این پروژه‌ها به شمار آورد، افزود: پروژه آزادراه همدان- کرمانشاه را به طول ۱۷۰ کیلومتر نیز در استان همدان در برنامه خود داریم که این طرح از نزدیک کنارگذر اسدآباد به سمت سنندج و کرمانشاه خواهد رفت ضمن اینکه قرارداد آن با سرمایه‌گذار و پیمانکار پروژه در حال انعقاد است.

خادمی با بیان اینکه ۲۵۰ کیلومتر در بخش بزرگراه در استان همدان پروژه در حال اجرا وجود دارد و ۱۰۵ کیلومتر نیز باید به مناقصه بگذاریم، گفت: با توجه به اینکه همدان مرکزیت غرب کشور را دارد به طور قطع تحقق و بهره برداری پروژه های حوزه زیرساخت راه از نقش مؤثری در تقویت هر چه بیشتر بخش حمل و نقل این استان برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته در سطح کشور تنها پنج مورد مجوز ماده ۲۳ داده شده که احداث چهاربانده شدن راه همدان به گل تپه و علیصدر یکی از این مجوزها بوده است، خاطرنشان کرد: افتتاح و بهره برداری این پروژه مهم زیرساختی در حوزه راه از نقش مؤثری در ایمن سازی این جاده گردشگری و نیز رونق اقتصادی منطقه و ایمنی هر بیشتر مسیر و کاهش ترافیک برخوردار خواهد بود.

خادمی با اشاره به پروژه احداث چهاربانده شدن راه همدان-گل‌تپه- علیصدر تصریح کرد: قطعه اول این پروژه دارای ۹۴۰ میلیارد تومان اعتبار بوده و قطعه بعدی این طرح در دست مطالعه است و براساس پیش بینی برای طرح فوق به ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد بود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34850
  • ارسال توسط :
  • منبع : سلام نو

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.