• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

دولت دوازدهم اجرای راه آهن اردبیل – میانه را سرعت بخشید

  • کد خبر : 24258
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۸:۵۲
دولت دوازدهم اجرای راه آهن اردبیل – میانه را سرعت بخشید
مدیر عامل بانک ملی ایران گفت: دولت دوازدهم با تامین اعتبار مورد نیاز عملیات اجرایی طرح راه آهن اردبیل - میانه را سرعت بخشیده و مصمم است تا پایان این دولت به بهره‌برداری برساند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا ، محمد رضا حسین زاده  روز دوشنبه در آیین  آغاز عملیات ریل‌گذاری راه آهن اردبیل – میانه  افزود: بانک ملی بدنبال تامین خواسته‌های اصلی مردم استان در مینه تکمیل راه آهن  اعتبار مورد نیاز این طرح را تامین کرده و در سفر دی ماه رییس جمهوری به استان نیز مشکل کمبود اعتبار مرتفع شد. 

وی بیان کرد: دولت توجه ویژه‌ای به این طرح داشته و پیش‌بینی شده قبل از پایان دولت این طرح تکمیل و بهره‌برداری شود .

حسین زاده گفت:این طرح بیست و سومین طرح راه اهن است که به ریل مرکزی متصل می‌شود. 

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل هم آغاز عملیات ریل گذاری ۹۰ کیلومتر از طرح ملی راه آهن میانه را نتیجه تلاش دولت دانست و گفت:ـ راه آهن مهمترین پروژه مطرح برای مردم استان بود که با پیگیری مسوولان استان و وزارت راه، عملیات ریل‌گذاری ان از اردبیل آغاز شد.

بهنامجو با پیش‌بینی پایان پروژه راه آهن اردبیل تا آخر دولت دوازدهم گفت: پیگیری ادامه این خط ریلی کشور به سمت شمال استان نیز ادامه دارد و طرح مورد نظر در مرحله مطالعاتی قرار دارد.

وی بیان کرد: این خط ریلی منطقی‌ترین و کم هزینه‌ترین مسیر ریلی در کریدور شمال ـ جنوب محسوب می‌شود و با ادامه احداث آن تا منطقه مغان و گمرک مرزی در شهرستان بیله‌سوار، کل استان به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.

استاندار اردبیل از نهایی شدن اجرای شهرک صنعتی مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان خبر داد و افزود: اجرای این طرح در سفر رییس جمهوری آذربایجان به ایران قبل از پایان امسال قطعی شده و در کنار آن بارانداز ریلی برای توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور نیز احداث می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر با افزایش ۳۵ درصدی نسبت به سال گذشته، حجم مبادلات صادراتی و وارداتی استان اردبیل حدود ۲۵۰ هزار تن است که با احداث بازانداز در منطقه پارس آباد، ظرفیت تجارت مرزی این به سه میلیون و ۲۵۰ هزار تن خواهد رسید.

استاندار اردبیل همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد بارانداز ریلی در شمال استان و اتصال آن به راه آهن جمهوری آذربایجان در محدوده این شهرک گفت: با احداث ۱۴ کیلومتر راه آهن در شمال استان اردبیل، خطوط ریلی ایران به راه آهن کشور آذربایجان متصل می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=24258

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.