• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
8
اسماعیل زارعی کوشا

تکمیل ایستگاه راه آهن قروه نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

  • کد خبر : 35595
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۳:۵۳
تکمیل ایستگاه راه آهن قروه نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
استاندار کردستان از پیشرفت ۳۵ درصدی عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن سنندج- قروه خبر داد و گفت : با تزریق ۶۰ میلیارد تومان هزینه، بهره‌برداری اولیه این خط انجام شد و برای تکمیل آن ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.
3.3
(3)

به گزارش ریل نیوز , اسماعیل زارعی کوشا عصر پنجشنبه ۱۶ آذر ماه، ضمن بازدید از مراحل ساخت ایستگاه مسافری قروه و احداث سکوی این ایستگاه، اظهار داشت: راه آهن سنندج از دستاوردهای بزرگ و موثر سفر ریاست جمهوری به کردستان بود و این پروژه نیمه تمام با اهتمام دولت به واقعیت پیوست.
وی با بیان اینکه اولویت ما در افتتاح مسیر ریلی استان در مرحله اول راه آهن سنندج، همدان- تهران بود، تصریح کرد: ایستگاه مسافری شهرستان قروه دومین ایستگاه اصلی استان در مسیر سنندج به همدان است.
طبق اظهارات استاندار کردستان، این ایستگاه در زمان تحویل پروژه ۱۳ درصد پیشرفت داشت و اکنون با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی، امیدواریم تا شهریورماه سال آینده به صورت رسمی به بهره برداری برسد.
زارعی کوشا اضافه کرد: در راستای برطرف شدن نیازهای اصلی مردم این شهرستان تا قبل از نوروز امسال، مسافرین می‌توانند از این سکو استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه تا کنون ۶۰ میلیارد تومان برای این خط ریلی هزینه شده است، اضافه کرد: تا پایان پروژه ۲۰۰ میلیاردتومان اعتبار برای تکمیل این ایستگاه نیاز است.
استاندار کردستان به مزایای استفاده از حمل و نقل ریلی گریزی زد و گفت: راه آهن سنندج- همدان- تهران یکی از زیباترین مسیرهای ریلی کشور است.
راه آهن سنندج -همدان از طریق تهران، کردستان را به شبکه ریلی متقاطع کشور متصل می‌کند و امکان حمل مسافر و بار را در کل طول سال فراهم می سازد. این مسیر ۳ ایستگاه مسافری سنندج ، قروه ، دهگلان و ۶ ایستگاه پشتیبان خط و باری در کل مسیر را دارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=35595
  • نویسنده : حق پناه
  • ارسال توسط :

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.