• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

خطوط راه آهن فراتر از یک سازه حمل و نقل و نمادی برای پیوند تمدن ها و تبادل فرهنگی است .

  • کد خبر : 15076
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵
خطوط راه آهن فراتر از یک سازه حمل و نقل و نمادی برای پیوند تمدن ها و تبادل فرهنگی است .

0 (0) نشست خبري رييس جمهور در گيلان خطوط راه آهن فراتر از یک سازه حمل و نقل و نمادی برای پیوند تمدن ها و تبادل فرهنگی است . رییس جمهور در جمع خبرنگاران در رشت: خطوط راه آهن مرزها را در می نوردد و تمدن ها و فرهنگ های کشورهای مختلف را به همدیگر متصل […]

0
(0)

نشست خبري رييس جمهور در گيلان

خطوط راه آهن فراتر از یک سازه حمل و نقل و نمادی برای پیوند تمدن ها و تبادل فرهنگی است .

رییس جمهور در جمع خبرنگاران در رشت: خطوط راه آهن مرزها را در می نوردد و تمدن ها و فرهنگ های کشورهای مختلف را به همدیگر متصل می کند 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز گیلان رییس جمهور امروز، در نشست پایانی سفر 2 روزه خود و هیات دولت به گیلان در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم گیلان گفت : در این سفر حدود 4 هزار میلیارد تومان طرح افتتاح شد که خط آهن رشت – قزوین یکی از مهم ترین طرح ها بود که با هزارو 850 میلیارد تومان هزینه به بهره برداری رسید.

دکتر حسن روحانی با اشاره به اهمیت استراتژیکی خط آهن رشت – قزوین افزود : با ساخت خط آهن رشت – آستارا خط آهن رشت – قزوین به خط آهن بین المللی آستارا – آستارا متصل خواهد شد که نقش زیادی در افزایش مناسبات تجاری ، حمل کالا و مسافر بین ایران و کشورهای جمهوری آذربایجان ، روسیه و کشورهای حوزه قفقاز و آسیای میانه دارد.

وی خاطر نشان کرد :  خطوط ریلی فقط سازه ایی برای حمل کالا و بار نیست بلکه  نمادی برای پیوند تمدن ها و تبادل فرهنگی است .

رییس جمهور با اشاره به اینکه خط آهن رشت – قزوین در شرایط تحریم  ساخته و راه اندازی شد تصریح کرد :  در شرایطی که هیات حاکمه آمریکا به سران کشورهای دیگر می گویند با ایران کار نکنید این خط آهن ساخته و با حضور سفرا و وزرایی از کشورهای عراق ، جمهوری آذربایجان و پاکستان به بهره برداری رسید و پیام آن این است که ما در شرایط تحریم هم دست از تلاش و پیشرفت بر نمی داریم.

دکتر حسن روحانی با اشاره به اینکه مردم دنیا به دیوارهایی همانند دیوار مکزیک اعتنایی ندارند گفت : با راه اندازی خطوط ریلی و اتصال آن به خطوط ریلی بین المللی این دیوارها برداشته شده و مراودات فرهنگی و اقتصادی افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه خط آهن رشت – قزوین در ادامه با 2 شاخه جداگانه به بندر انزلی و بندر کاسپین و همچنین به بندر آستارا متصل خواهد شد گفت : با اجرای این 2 طرح    می توانیم خلیج فارس را به شرق اروپا و آسیا متصل کنیم.

رییس جمهور تصریح کرد : بر اساس قول وزیر راه و شهرسازی خط آهن رشت – آستارا تا سال 99 پایان کار دولت دوازدهم به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر حسن روحانی با اشاره به افتتاح 66 طرح مهم در گیلان با هزار و 900 میلیارد تومان هزینه خاطرنشان کرد : در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی دنبال پیشرفت ، تولید ، سازندگی و تلاش هستیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در خصوص انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی گفت: یکی از منابع اصلی کشورمان در شمال و جنوب آب دریا ست، بناداریم برای تامین آب فلات مرکزی و حتی آب شمال کشور آب دریا را شیرین کنیم و در این میان به طور حتم الزامات زیست محیطی را در نظر می گیریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه برخی ها از انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی نگرانند افزود: در حالیکه کشورهای حاشیه خلیج فارس از آب دریا استفاده زیادی می کنند کسی چیزی نمی گوید اما برای انتقال آب دریای خزر نگرانند و فکر می کند این دریا حوضچه است.

دکتر حسن روحانی گفت: نمی شود که بگوییم این کار امکانپذیر نیست هر جا مشکل آب وجود دارد باید مساله حل شود.

وی تاکید کرد: در همه مراحل طرح انتقال آب دریای خزر الزامات زیست محیطی در نظر گرفته خواهد شد و به همه وزرا دستور دادم در اجرای همه طرح ها مساله محیط زیست را جدی بگیرند.

رئیس جمهور به ساخت سدها برای تامین آب آشامیدنی مردم هم اشاره کرد و گفت: تعدادی از این سدها در گیلان ساخته می شود که با افتتاح آنها گیلان دیگر نیازمند آب استان های همجوار نخواهد شد.

دکتر حسن روحانی در جواب سوال خبرنگار خبرگزاری ایرنا در خصوص حمایت دولت برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی نظیر چای و ابریشم گفت: حمایت از محصولات کشاورزی ادامه دارد بویژه برای چای و ابریشم.

وی با اشاره به اهمیت رونق صنعت نوغانداری افزود: با کشورهای دیگر در حال رایزنی هستیم برای اصلاح تخم نوغان و تشویق مردم به نوغانداری این صنعت رونق دوباره یابد.

رئیس جمهور تصریح کرد: برای رونق صنعت نوغانداری 20میلیارد تومان اختصاص یافت.

دکتر حسن روحانی در جواب سوال خبرنگار خبرگزاری مهر در خصوص ساماندهی تالاب ها و پسماندها گفت: پسماند یکی از مشکلات اساسی زیست محیطی شمال کشور است که باید برای آن راه حل اساسی پیدا کرد، برای اینکار در مرحله اول 300 میلیارد تومان اختصاص یافت.

ویبا بیان اینکه برای حل مشکل دفع زباله باید از توان بخش خصوصی استفاده شود افزود: بخش خصوصی راغب است از زباله برای تولید برق و کود بهره ببرد که باید حمایت شود.

رئیس جمهور به اهمیت حفظ و احیای تالاب ها بویژه تالاب بین المللی انزلی هم اشاره کرد و گفت: برای این کار چند طرح وجود دارد یک طرح زمانبر و هزینه زیادی دارد و طرح دیگر که از یکی از دانشگاه های ایران است طرحیست که در زمان کوتاهتر و هزینه کمتر اجرا خواهد شد که موفقیت آمیز به نظر می رسد.

دکتر حسن روحانی ساماندهی رودخانه ها بویژه رودخانه های گوهررود و زرجوب را از دیگر برنامه های دولت در گیلان اعلام کرد.

وی در جواب پرسش خبرنگار روزنامه سوال در خصوص بهره گیری از بانوان و جوانان در پست های مدیریتی گفت: این جزء شعار دولت یازدهم و دوازدهم بود.

رئیس جمهور افزود: به وزارتخانه ها تاکید کردم که از بانوان و جوانان در سطوح مدیریتی استفاده کنند .

دکتر حسن روحانی تاکید کرد : جامعه ما باید بپذیرد که باید به جوانان و بانوان میدان دهیم، برخی ها پذیرش این امر برایشان سخت است ، بطور مثال من خودم اول انقلاب 30 سال داشتم که مسئولیت را قبول کردم در همین سن هم در مجلس هم در صداوسیما و هم در جنگ مسئولیت داشتم.

وی گفت: باید تجربه افراد باسابقه به جوانان منتقل شود که آنها بتوانند کشور را به طرف توسعه و پیشرفت سوق دهند.

رئیس جمهور با اشاره به گفته یکی از وزرا مبنی بر اینکه جوانی را در پست حساس منصوب کرده ام گفت: این وزیر گفته اگرچه این کار را انجام دادم اما باید بطور مرتب از این مدیر جوان مراقبت کنم چراکه کارهای انتحاری انجام می دهد و به پایان کار و تبعات آن فکر نمی کند.

دکتر حسن روحانی افزود: برای مدیریت بانوان هم باید بستر سازی شود .

وی گفت: بطور مثال یک زن اهل سنت بلوچ را بعنوان سفیر انتخاب شده است و قبلا هم یک خانمی بعنوان سفیر انتخاب شده بود که این کار ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه برخی ها فکر می کنند فقط مردان در اداره امور توانمند هستند افزود: در برخی موارد بانوان از مردان توانمندتر هستند که باید از این توانمندی استفاده کرد و نباید ظلم کرد.

دکتر حسن روحانی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری خزرآنلاین در خصوص تکمیل طرح بازسازی ورزشگاه تختی انزلی و شهید عضدی رشت گفت: آقای سلطانی فر وزیر ورزش که یک زمانی در گیلان مسئولیت داشت و نسبت به مردم این استان ارادت دارد و قول داده است تا پایان دولت دوازدهم همه طرح های نیمه تمام ورزشی را به پایان برساند و من به آقای نوبخت هم توصیه می کنم در اختصاص اعتبارات به مساله ورزش اهمیت بیشتری دهد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=15076

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.