• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

انعقاد قرارداد فراهم شدن امکان سفر ریلی زائرین عتبات عالیات در مسیر مشهد به خرمشهر و بالعکس

  • کد خبر : 15685
  • ۰۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
انعقاد قرارداد فراهم شدن امکان سفر ریلی زائرین عتبات عالیات در مسیر مشهد به خرمشهر و بالعکس

0 (0) انعقاد قرارداد فراهم شدن امکان سفر ریلی زائرین عتبات عالیات در مسیر مشهد به خرمشهر و بالعکس در جلسه ای با حضور مدیرکل سازمان حج و زیارت استان خراسان رضوی، مدیرکل امور فرهنگی زائرین استانداری، مشاور و نماینده وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور، مدیرکل برنامه ریزی و خدمات مسافری راه […]

0
(0)

انعقاد قرارداد فراهم شدن امکان سفر ریلی زائرین عتبات عالیات در مسیر مشهد به خرمشهر و بالعکس

در جلسه ای با حضور مدیرکل سازمان حج و زیارت استان خراسان رضوی، مدیرکل امور فرهنگی زائرین استانداری، مشاور و نماینده وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور، مدیرکل برنامه ریزی و خدمات مسافری راه آهن ج.ا.ا، مدیرکل راه آهن خراسان و جمعی از مسئولان استان خراسان رضوی، قرارداد فراهم شدن امکان سفر ریلی زائرین عتبات عالیات در مسیر مشهد به خرمشهر و بالعکس فی مابین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و سازمان حج و زیارت به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی راه آهن خراسان، مدیرکل راه آهن خراسان در این جلسه گفت: این قرارداد بین مدیرعامل شرکت خدمات زیارتی و مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی امضا و مبادله شد که بر اساس این توافق، از اوایل اردیبهشت سال جاری جابجایی زائرین عتبات عالیات در مسیر ریلی مشهد به خرمشهر و بالعکس با ظرفیت ۵۰ هزار زائر در سال صورت خواهد گرفت.
محمدهادی ضیایی مهر افزود: این ظرفیت به صورت هفته ای سه روز در مسیر مشهد به خرمشهر و سه روز هم در مسیر خرمشهر به مشهد تعریف وبرنامه ریزی شده است.
مدیرکل برنامه ریزی و خدمات مسافری راه آهن ج.ا.ا نیز در این جلسه هدف اصلی شرکت راه آهن را از انعقاد این قرارداد رقم زدن سفر ایمن و راحت برای زائران عتبات عالیات و استفاده بهینه از ظرفیتهای ریلی ذکر و بیان کرد: راه آهن ج.ا.ا آمادگی کامل استفاده از ظرفیتهای ریلی در مسیرهای کرمانشاه و خرمشهر را برای جابجایی زائرین عتبات عالیات دارد.
علی کاظمی منش افزود: بر این اساس در شاخص جا به جایی مسافران نوروزی سال جاری تا کنون سه و نیم درصد رشد نسبت به مدت مشابه محقق شده است.
وی همچنین به راه اندازی قطار در مسیرهای جدید اشاره نمود و گفت: نوروز امسال قطارهای پرسرعت در مسیرهای ریلی تهران – همدان، تهران – رشت، تهران – ارومیه و تبریز- وان ترکیه فعال شدند.
مدیرکل برنامه ریزی و خدمات مسافری راه آهن ج.ا.ا ادامه داد: قطارهای گردشگری در نقاط مختلف کشور نیز راه اندازی شده و استقبال خوبی از آنها صورت گرفته است.
کاظمی منش همچنین افزود: طی ایام نوروز امسال تاکنون دو هزار و ۲۶۶ نوبت بازرسی سرزده در مبداء حرکت قطارها، ۹۵ بازدید اتفاقی در حین سیر قطار و ۳۸ نوبت بازرسی از رستورانهای قطارها صورت گرفته است.
وی به رتبه بندی قطارها و نمایش عمومی آن در سایت اینترنتی راه آهن از ۲۴ اسفند گذشته نیز اشاره و بیان کرد: همچنین از طریق یک موسسه دانشگاهی نظرسنجی از مسافران در سراسر شبکه ریلی در حال انجام است و نتایج آن پس از نوروز در سایت راه آهن منتشر می شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=15685

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.