• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
کل اخبار 6682اخبار امروز : 0
2

دسترسی به خدمات مخابراتی نسل پنجم در قطار تندرو

  • کد خبر : 1587
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
دسترسی به خدمات مخابراتی نسل پنجم در قطار تندرو

0 (0) مهر : دسترسی به خدمات داده در حین حرکت با سرعت بالا معمولا امکان‌پذیر نیست، اما محققان برای اولین‌بار استفاده از خدمات نسل پنجم را در حین حرکت قطاری با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ممکن کردند. دو شرکت کره‌ای سامسونگ و ژاپنی KDDI با همکاری یکدیگر به این موفقیت دست یافته‌اند تا […]

0
(0)

مهر : دسترسی به خدمات داده در حین حرکت با سرعت بالا معمولا امکان‌پذیر نیست، اما محققان برای اولین‌بار استفاده از خدمات نسل پنجم را در حین حرکت قطاری با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ممکن کردند. دو شرکت کره‌ای سامسونگ و ژاپنی KDDI با همکاری یکدیگر به این موفقیت دست یافته‌اند تا مسافران قطار تندروی مذکور در حدفاصل ایستگاه‌هایی به فاصله ۵/ ۱ کیلومتر از هم بتوانند از این خدمات استفاده کنند.
دسترسی به خدمات مخابراتی نسل پنجم در قطار تندرو
سرعت بارگذاری اطلاعات از طریق خدمات اینترنت ۵G ارائه شده ۷/ ۱ گیگابیت در ثانیه بوده که در نوع خود بی‌نظیر است. آزمایش‌های مذکور از ۱۷ تا ۱۹ اکتبر در شهر سایتامای ژاپن انجام شده و به این منظور تجهیزات مخابراتی نسل پنجم جدید نیز در منطقه نصب شده است. پژوهشگران می‌گویند با تکمیل این طرح دسترسی به خدمات داده پرسرعت بدون هرگونه اخلال و کاهش سرعت در حین حرکت قطار با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ممکن است و کاربران می‌توانند ویدئوهای فوق‌دقیق با کیفیت ۴K را به‌طور زنده تماشا و ویدئوهایی با کیفیت ۸K را در عرض چند دقیقه بارگذاری کنند. سامسونگ و KDDI همکاری برای نصب تجهیزات مخابراتی نسل پنجم را از سال ۲۰۱۵ آغاز کرده‌اند و با تکمیل این طرح دسترسی مناسب به خدمات یادشده حتی در صورت حرکت اتومبیل‌ها با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز ممکن خواهد بود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=1587

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.