• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

سریع و مطمئن با قطارهای جهانی

  • کد خبر : 23833
  • ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
سریع و مطمئن با قطارهای جهانی
قطار، این وسیله پیشرفته و خاطره ساز، هر روز بیش تر به شکلی خاص تر و پر سرعت تر در می آید. در حال حاضر، چندین قطار سریع السیر در جهان وجود دارند که نظر بسیاری را به خود جلب کرده اند در این نوشته با آن ها آشنا می شوید.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز٬ ار رنکینگ پر سرعت ترین قطارهای جهان خوب است به چین اشاره کرد این کشورتوانسته نوآوری های چشمگیری هم در ساخت نمونه های بروز شده این وسیله را داشته باشد. بعد از چین، رقیب همیشگی آن، ژاپن است؛ ژاپن که از بعد از جنگ جهانی دوم، پله های ترقی را یک به یک طی کرده در حال حاضر موفق به ساخت یکی از سریع السیرترین قطارهای جهان شده که در رقابت با قطارهای هم نسل خود، یک سر و گردن قوی تر و بروز تر است. آلمان هم که سابقه طولانی مدت در ساخت وسایل نقلیه بادوام و جان سخت دارد، در فهرست دارندگان سریع السیرترین قطارهای جهان قرار گرفته است. اسپانیا، ایتالیا، کره جنوبی و انگلستان که خود یکی از بنیان گذاران راه اندازی خط ریل در دنیا هستند، همگی در جایگاه های بعدی این لیست قرار دارند و در تولید قطارهای سریع السیر مدعی هستند.

با این قطارها بیشتر آشنا می شویم:

قطار سریع السیر حرمین

ابتدا باید از خاورمیانه شروع کرد عربستان سعودی دارای یکی از پر سرعت ترین قطارهای جهان است این قطار که حرمین نام دارد بین دو شهر مقدس مکه مکرمه و مدینه منوره خدمت رسانی می کند این قطار برای بسیاری از کسانی که آرزوی زیارت آرامگاه پیامبر (ص) و خانه خدا در مکه را دارند و دل شان می خواهد در یک روز، هر دو مکان مقدس را ببینند طراحی و ساخته شده است قطار حرمین در واقع در پایان پروژه ۲۰۱۸ در خط ریلی عربستان سعودی قرار گرفت و با سرعتی بالغ بر ۳۵۰ کیلومتر در ساعت، در حال جا به جایی مسافران و زائران خانه خدا و آرامگاه پیامبر است. قطار رنفه اوه که به قطار حرمین معروف است، به مسافر بی تاب هم معروف شده است.

 

شینکانسن، سامورایی ژاپن

این قطار در حال حاضر در قسمت ترابری ژاپن در توکیو مشغول به فعالیت است و سری های دیگر این شینکانسن نیز با سرعتی بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر در حال جا به جایی و نقل و انتقالات در خطوط ریلی ژاپن هستند. سری ۱۰۰، ۲۰۰، ۳۰۰، تا ۸۰۰ و همچنین سری های E شینکانسن در حال فعالیت در خطوط ژاپن هستند و صنعت حمل و نقل این کشور هم به حضور این نسل تکرار نشدنی از قطار ها، افتخار می کند. این قطار به عنوان سومین قطار سریع السیر جهان معرفی شده است. رنگ آمیزی هر کدام از مدل های شینکانسن بر اساس یکی از اسطوره های ژاپنی صورت گرفته است و تولید رنگ های بدنه این قطارها، ماه ها طول کشیده و با نهایت دقت و وسواس تولید شده است.

قطار مگلو، بازی با نیروی مغناطیس

مانند پرنده ای در هوا حرکت می کند. ریل های مغناطیسی، مگلو را با سرعت بسیار بالایی از یک نقطه به نقطه ای دیگر هدایت می کنند. جالب توجه است که این قطار سریع السیر به خاطر حرکت با کمک مغناطیس، کم ترین صدا را تولید می کند. قطار مگلو در سال ۲۰۰۴ در شانگهای به بهره برداری رسیده و با این که نسل قدیم قطارهای سریع سیر جهان به حساب می آید اما همچنان، به خاطر خلاقیت در ساختش، در فهرست بهترین ها و پرسرعت ترین ها قرار گرفته است و همچنان آن را به اسم شوالیه مغناطیسی می شناسند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23833

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.