• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

راه آهن شهرکرد در انتظار تامین اعتبار

  • کد خبر : 31339
  • ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
راه آهن شهرکرد در انتظار تامین اعتبار
استاندار چهارمحال و بختیاری: در صورت تامین 200 میلیارد تومان مورد نیاز سوت حرکت قطار در استان چهارمحال و بختیاری تا پایان دولت شنیده می شود.
0
(0)

گزارش  ریل‌نیوز به نقل از صدا و سیما؛ آقای عباسی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن شهرکرد از پیشرفت خوبی برخوردار است اظهار داشت: خوشبختانه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی برای پروژه جذب و برای ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر درخواست انجام شده که قرار است پیگیری‌های آن نیز انجام شود که با اختصاص این اعتبار زیرساخت این پروژه کاملا به اتمام می‌رسد و آماده ریل‌گذاری می‌شود،

وی با بیان اینکه برای تملک اراضی برای احداث ایستگاه اصلی با مشکلاتی مواجه شدیم،  ادامه داد: تصمیم بر آن شد که همزمان با تملک اراضی، تغییر محل ایستگاه نیز مطالعه شود، در صورتی که توافق صورت گیرد و تملک انجام شود ایستگاه در محل مربوطه احداث خواهد شد در غیر این صورت مسیر ایستگاه در کنار دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد پیش‌بینی خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه گفت: امسال با منابعی که بعد از سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان و در قالب ردیف‌های اعتباری به پروژه‌های استان داده شد روند مطلوبی در اجرایی شدن آن‌ها به‌ویژه پروژه‌های ارتباطی استان ایجاد شد.

شهریاپور با اشاره به اینکه دو پروژه راه‌آهن و آبرسانی بن- بروجن از جمله پروژه‌های اساسی و تاثیرگذار استان محسوب می‌شوند، تصریح کرد: امسال منابع خوبی برای این دو پروژه اختصاص داده شده است، به طوری که تاکنون برای پروژه راه‌آهن ۲۹۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده که این امر موجب ایجاد تحول مطلوب در عملیات اجرایی آن شده است.

وی با اشاره به انجام عملیات اجرایی در مسیر راه آهن و ایجاد تونل، ادامه داد: انتظار است طبق قول‌های داده شده مابقی اعتبار مورد نیاز تامین شود و زیرساخت پروژه تا پایان دولت انجام و به بهره‌برداری برسد.

راه‌آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد ۹۷ کیلومتر طول دارد و در مسیر عبور این راه‌آهن و در محل گردنه “بیدکان” دو تونل به طول ۵.۸ کیلومتر ساخته می‎شود و حداکثر سرعت قطار در این خط آهن برای قطار مسافربری ۲۲۰ کیلومتر و برای قطار باری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

با اجرای طرح راه‌آهن چهارمحال و بختیاری، تحول بزرگی در جابجایی و حمل و نقل ریلی مسافر و کالا، بین استان‌های بزرگ و صنعتی کشور رخ می‌دهد و فاصله استان‌های جنوبی تا مرکز کشور حدود ۵۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

حدود ۲۰۰ دستگاه پل کوچک و چهار دستگاه تونل در مسیر راه‌آهن چهارمحال و بختیاری اجرا و در مسیر قطعه دوم این طرح، یک تونل به طول ۶۲۰ متر حفر خواهد شد.

با اتصال خط آهن چهارمحال و بختیاری به شبکه سراسری، ۷۵ میلیون تن بار از فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبی منتقل و مسیر فلات مرکزی به بنادر جنوبی کشور ۴۷۰ کیلومتر کمتر می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31339

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.