• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

نیمی از مسیر راه‌آهن چهارمحال و بختیاری زیرسازی شد

  • کد خبر : 32241
  • ۰۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
نیمی از مسیر راه‌آهن چهارمحال و بختیاری زیرسازی شد
معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نیمی از مسیر ۹۲ کیلومتری راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد تا پایان سال ۹۹ زیرسازی شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا،مجید نظری مطرح کرد، راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد را از مهمترین طرح‌های عمرانی استان اعلام کرد و افزود: دولت در سال‌های اخیر تمام تلاش خود را به کار گرفت تا طرح از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار شود و مطالبه دیرین مردم استان در خصوص اتصال به شبکه ریلی سریع‌تر محقق شود.

وی اظهار داشت: در ۲ سال اخیر با حمایت‌های دولت این طرح از پیشرفت خوبی برخوردار شد به طوری که تا پایان سال ۹۷ حدود ۴۰ میلیارد تومان بودجه به این طرح اختصاص داده شده بود و پیشرفت فیزیکی آن در زیرسازی در ابتدای سال ۹۸، حدود ۱۲ درصد بود اما سال گذشته ۱۰۱ میلیارد تومان و امسال ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص داده شده است.
نظری افزود: برای بهره‌برداری از عملیات زیرسازی این طرح ۷۰۰ میلیارد تومان هدفگذاری شده است که تاکنون ۳۴۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.
معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این طرح در چهار قطعه در حال اجرا است، تصریح کرد: قطعه نخست این محور که از ایستگاه مبارکه استان اصفهان تا جاده زرین دشت به سفیددشت به طول ۴۱.۸۲ کیلومتر است در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی برخوردار شده است.
نظری همچنین از پیشرفت ۹۷ درصدی قطعه دوم این محور ارتباطی خبر داد و گفت: این محور ۱۹.۶۸ کیلومتر طول دارد و از جاده سفیددشت آغاز و تا گردنه زردی‌ها ادامه می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: قطعه سوم و چهارم این محور نیز که از گردنه زردی‌ها تا شهرکرد ادامه دارد، ۳۰.۵ کیلومتر است و ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی در زیرسازی دارد.

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای ۱۵ دستگاه تونل در محور راه‌آهن مبارکه به شهرکرد، اظهار داشت: این تونل‌ها در مجموع پنج هزار و ۳۰۰ متر طول دارد که تاکنون از این تعداد ۶ تونل حفاری شده است.

نظری افزود: همچنین ۱۱ دستگاه پل به طول  ۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۲ ایستگاه در منطقه سفیددشت و شهرکرد نیز در طول این مسیر قرار دارد که تاکنون ایستگاه سفیددشت از ۱۳ درصد پیشرفت برخوردار شده است و ایستگاه شهرکرد نیز جانمایی و در شرف تحویل زمین به پیمانکار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات مطالعات و اجرای  این طرح از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و پس از اتمام عملیات زیرسازی آن تا پایان سال آینده وارد مرحله ریل‌گذاری می‌شویم.

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در قالب این طرح سالانه سه و نیم(۳.۵) میلیون تن بار و ۷۰۰ هزار نفر مسافر جابه‌جا می‌شود که در افق چشم‌انداز این طرح جابجایی مسافر به ۲ میلیون نفر نیز قابلیت افزایش دارد.

به گزارش ایرنا، راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد به طول ۹۲ کیلومتر با هدف جابجایی بار و مسافر احداث می‌شود و تکمیل آن تحول بزرگی در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=32241

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.