• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

تأکید بر گسترش مسیر‌های ریلی و تکمیل کریدور شمال- جنوب  

  • کد خبر : 33025
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
تأکید بر گسترش مسیر‌های ریلی و تکمیل کریدور شمال- جنوب   
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در سفر به استان گلستان با حضور در مرکز لجستیک مرزی و گمرک اینچه‌برون، آخرین وضعیت این منطقه را بررسی کرد.
0
(0)

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، رئیس جمهور با تأکید بر گسترش مسیر‌های ریلی گفت: تکمیل کریدور شمال – جنوب کمک زیادی به توسعه کشور می‌کند.

آقای دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه گسترش مسیر‌های ریلی، یکی از مهم‌ترین محور‌های توسعه ملی است، اظهار داشت: برای توسعه خطوط ریلی مقرون به صرفه‌ترین، مطمئن‌ترین و کوتاه‌ترین روش‌ها مدنظر باشد.

رئیس جمهور در ادامه به اهمیت کریدور شمال ـ جنوب اشاره و تأکید کرد: این کریدور از آن دسته زیرساخت‌هایی است که کمک موثر و زیادی به توسعه کشور می کند.

ایشان همچنین با دستور به وزیر اقتصاد بر لزوم تکمیل الزامات گمرکی در مرز ریلی اینچه برون و سایر مراکز لجستیک و همچنین استقرار گمرک در بندر خشک آپرین طی یک ماه آینده تاکید کرد.

وجود راه‌آهن سراسری ایران- ترکمنستان- قزاقستان در این منطقه سبب شده است مرز اینچه‌برون به‌عنوان دروازه ورودی ایران به آسیای میانه لقب بگیرد، ضمن اینکه پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا و سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای فرصت خوبی را برای توسعه تجارت خارجی از این استان فراهم کرده است.

در این دیدار که با حضور رییس دفتر رییس جمهور، معاون اجرایی رییس جمهور، وزرای کشور و اقتصاد و همچنین مسئولان ارشد استانی برگزار شد، مهندس قاسمی وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر نقش مراکز لجستیکی درارتقای صادرات، واردات و ترانزیت کشور، از آغاز فرآیند عملیات توسعه فاز اول مرکز لجستیک اینچه برون خبر داد.

همچنین دکتر سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز توضیحاتی را در خصوص رشد چشمگیر میزان ترانزیت بار ریلی از مرز اینچه برون طی چهار ماه گذشته ارائه داد و خواستار حمایت ریاست محترم جمهور جهت تکمیل و توسعه این مرکز مهم ریلی شد.

گفتنی است مجموع میزان ترانزیت از مرز ریلی اینچه برون در سال ۱۳۹۹ کمتر از ۲۸۰۰ تن بوده که پس از تفاهم صورت گرفته با کشور ترکمنستان در آبان‌ماه سال جاری، با رشد ۱۹ برابری به ۵۳ هزار تن در پایان ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ رسیده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=33025

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.