• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

بنادر شرق هرمزگان به تجهیزات داخلی مقابله با آلودگی دریایی مجهز شد/ توجه به استانداردهای زیست محیطی براساس کنوانسیون مارپل

  • کد خبر : 34367
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
بنادر شرق هرمزگان به تجهیزات داخلی مقابله با آلودگی دریایی مجهز شد/ توجه به استانداردهای زیست محیطی براساس کنوانسیون مارپل

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: بنادر شرق این استان به اقلام و تجهیزات مرتبط با واکنش سریع و مقابله با آلودگی و حفاظت از محیط زیست دریایی تولید شرکت‌های دانش‌بنیان تجهیز شد.

0
(0)

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، حمیدرضا محمدحسینی تختی اظهار کرد: مطابق با مقررات و قوانین ملی و بین‌المللی از جمله کنوانسیون مارپل، بنادر شرق استان اقدام به تجهیز اقلام مقابله با آلودگی و حفاظت از محیط زیست دریایی کرده که بخش عمده این تجهیزات با تکیه بر دانش متخصصان داخلی ساخته و تولید شده است.
وی این اقلام را شامل پدهای جاذب، سوربنت، بوم و انواع تجهیزات ایمنی مقابله با حوادث دریایی اعلام کرد و در خصوص اهمیت تجهیز بنادر به این اقلام گفت: با توجه به صادرات مواد نفتی از پایانه‌های بنادر شرق هرمزگان و احتمال وقوع حوادثی مانند آلودگی دریا با این مواد و تبعات غیرقابل جبران این حوادث، تجهیز و تکمیل مورد نیاز برای پیشگیری از حوادث احتمالی امری ضرروی است.
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان افزود: در راستای تدوین دستورالعمل‌ها و مقررات ایمنی و بین‌المللی از جمله کنوانسیون مارپل به منظور افزایش ضریب ایمنی و اطمینان از رعایت استانداردهای زیست محیطی و پیشگیری از حوادث مخرب زیست محیطی در زمان عملیات تخلیه و بارگیری مواد نفتی و غیرنفتی تعدادی از اقلام مرتبط با این حوزه خریداری و در مواقع نیاز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
گفتنی است؛ کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی ناشی از کشتی‌ها در سال ۱۹۷۳ با برگزاری کنفرانس بین‌المللی آلودگی دریا توسط سازمان بین‌المللی دریانوردی  ( IMO) به تصویب رسید.  
این مقررات دربرگیرنده منابع گوناگون آلودگی ناشی از کشتی‌ها بوده و هدف اصلی آن حذف آلودگی عمدی محیط زیست دریا به وسیله نفت و سایر مواد مضر و کاهش تخلیه چنین موادی به صورت عمدی و یا غیرعمدی از طریق اعمال قوانین و مقررات بر کشتی‌ها و بنادر است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34367

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.