• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

آغاز تعمیرات سالانه ۵۸ فروند علائم کمک ناوبری شناور در آب‌های هرمزگان/ افزایش سطح ایمنی دریانوردی با پایش دوره‌ای علائم

  • کد خبر : 34380
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
آغاز تعمیرات سالانه ۵۸ فروند علائم کمک ناوبری شناور در آب‌های هرمزگان/ افزایش سطح ایمنی دریانوردی با پایش دوره‌ای علائم

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز عملیات تعمیر و نگهداری سالانه ۵۸ فروند بویه از مجموع بیش از ۱۵۰ علائم کمک ناوبری واقع در اقصی نقاط آب‌ها و جزایر این استان خبرداد.

0
(0)

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، اسماعیل مکی‌زاده اظهارداشت: عملیات تعمیر سالانه ۵۸ فروند بویه از مجموع بیش از ۱۵۰ علائم کمک ناوبری واقع در اقصی نقاط آب‌ها و جزایر این استان توسط شناور بویه گذار حجاز ۶۶ و شناورهای مولتی کت مراد ۱ و ۲ آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد.  
وی با بیان اینکه بخش زیادی از تامین ایمنی دریانوردی در آبراه‌ها، به موضوع چراغ‌ها و علائم کمک ناوبری اختصاص دارد، ادامه داد: تعمیرهای دوره‌ای در بازه‌های زمانی ۱۵ روزه، ۲ ماهه، شش ماهه و سالانه انجام می‌گیرد. 
معاون دریایی اداره کل بنادر ودریانوردی هرمزگان افزود: در سرویس‌های سالانه، بویه و متعلقات آن به صورت کامل از آب خارج شده و بعد از انجام عملیات خزه تراشی، رنگ‌آمیزی و تعویض قطعات و تجهیزات فرسوده، دوباره در موقعیت خود مستقر می‌شود. 
به گفته وی؛ بخش چراغ‌ها و علائم کمک ناوبری اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی تلاش می‌کند با پایش مستمر و دوره‌ای علائم کمک ناوبری مطابق دستورالعمل‌ها و قوانین موسسه بین‌المللی چراغ‌ها و علائم کمک ناوبری و حاصل شدن آماده بکاری مداوم تمامی علائم کمک ناوبری تحت نظارت؛ بالاترین سطح ایمنی دریانوردی برای شناورهای درحال تردد در استان فراهم آورد.  
وی خاطرنشان کرد: برای افزایش سطح ایمنی ترددها و کاهش سوانح دریایی، شناورها باید نشانه‌های قابل اطمینانی را به‌صورت مستمر و دائم برای شناسایی مسیر و خطرات بالقوه آن در اختیار داشته باشند. 
گفتنی است؛ به تمامی سیستم‌ها، روش‌ها، ابزارها و وسایلی که در محیط خارج از یک شناور به منظور کمک به تعیین موقعیت شناور، تعیین مسیر ایمن و اخطاردهی به شناور در مواقع بروز خطر و یا وجود مانع مورد استفاده قرار می‌گیرد، علائم کمک ناوبری گفته می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34380

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.