• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

بندر چند منظوره سیریک نیمه دوم امسال به بهره‌برداری می‌رسد/ الحاق ۲ اسکله جدید به ظرفیت به بندر سیریک طی هفته آینده

  • کد خبر : 34411
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
بندر چند منظوره سیریک نیمه دوم امسال به بهره‌برداری می‌رسد/ الحاق ۲ اسکله جدید به ظرفیت به بندر سیریک طی هفته آینده

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به پیشرفت ۹۱ درصدی بندر سیریک اعلام کرد: این بندر چندمنظوره با برخورداری از ۵۱ هکتار پسکرانه نیمه دوم سال جاری با حضور رییس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

0
(0)

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی حسین عباس‌نژاد در بازدید از روند احداث بندر تجاری سیریک با بیان اینکه یکی از سیاست‌های جدی دولت رونق اقتصادی با هدف تامین معیشت ساحل‌نشینان است، اظهارکرد: در همین راستا سازمان بنادر و دریانوردی توسعه زیر ساخت‌های حمل‌ونقل دریایی از جمله احداث و بهره‌برداری از بندر چندمنظوره سیریک را در دستور کار خود قرار داده است. 
به گفته وی؛ این بندر به دلیل موقعیت قرارگیری و نزدیکی به کشور عمان، سهم بالایی در رونق دریانوردی، فراهم شدن بسترهای اقتصادی از جمله توسعه ترانزیت و صادرات و واردات کالا افزایش راندمان اقتصادی و افزایش تعاملات اقتصادی و رونق بخشی به معیشت مردم بومی دارد.   
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بر آماده‌سازی تمامی بخش‌های این بندر تا پایان تیرماه تاکید کرد و ادامه داد: زمانی این بندر به صورت رسمی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که مجموعه نیازهای آن در بخش پسکرانه و اسکله‌ها کامل و مهیا باشد.‌  
عباس‌نژاد با اشاره به تجربه بهره‌برداری از بندر چندمنظوره خمیر اضافه کرد: تا نهایی شدن این طرح مردم محور جلسات کارشناسی و برنامه‌ریزی‌های زیرساختی با حضور معاونان اداره کل بنادر و دریانوردی استان، مدیران بنادر شرق ومجموعه فرمانداری شهرستان سیریک برگزار می‌شود.  
وی از تشکیل کارگروهایی به‌منظور رفع نیازها و برطرف سازی موانع و مشکلات احتمالی سایر دستگاه‌های همکار مستقر در این بندر خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این طرح مهم بندری در نیمه دوم سال همزمان با سفر رییس جمهور به استان هرمزگان مورد بهره برداری قرار بگیرد. 
الحاق ۲ اسکله جدید به ظرفیت بندر سیریک 
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان نیز در حاشیه این بازدید گفت: با تلاش شبانه‌‌روزی دست‌اندرکاران طرح بندر سیریک، موج‌شکن این بندر سال گذشته تکمیل شده است. 
وی افزود: این طرح با ۵۱ هکتار مساحت، شامل احداث سکوی پهلوگیری، نصب ۲ اسکله‌‌ و همچنین ۳ عدد رمپ شناور بوده که کار ساخت آن از اسفندماه سال ۱۴۰۰ آغاز شده است. 
حمیدرضا محمدحسینی تختی هدف از بازدید بندر سیریک را بررسی  مشکلات و کمبودهای موجود در این بندرتجاری  عنوان کرد و گفت: از نیمه دوم تیرماه بحث آسفالت محوطه‌ها پیگیری و همچنین با تغییرات ساختاری در جابجایی اسکله‌های این بندر یک اسکله ۱۷ متری و یک اسکله ۳۰ متری دیگر به ظرفیت این بندر افزوده می‌شود.  
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان با اشاره به تجربه حاصله از حضور معاونان اداره کل در سرعت بخشی به موضوعات مربوط به بندرگاه چند منظوره خمیر بیان داشت: تجربیات به دست آمده از حضور مستمر همکاران اداره کل در محل طرح گامی مهم برای رفع نیازهای موجود است و انتظار می رود همچون گذشته تا حصول نتیجه مثبت و آمادگی پروژه برای افتتاح کامل جلسات به شکل مداوم در بندرگاه سیریک تشکیل شود. 
گفتنی است؛ بازدید مدیرکل و شورای معاونان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بندر چندمنظوره سیریک و نشست با فرماندار شهرستان این شهرستان با هدف سرعت‌بخشی در روند فعالیت‌های دریایی و بندری این بندر تجاری صورت گرفت. 
بندر چندمنظوره سیریک با ۵۱ هکتار پسکرانه و ۳۴ هکتار وسعت حوضچه بعد از بندر شهید رجایی دومین حوضچه تجاری استان به شمار می‌رود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34411

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.