• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
5

رشد ۲۳ درصدی بارگیری کالاهای غیرنفتی در بندر امام (ره) از ابتدای امسال

  • کد خبر : 34441
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
رشد ۲۳ درصدی بارگیری کالاهای غیرنفتی در بندر امام (ره) از ابتدای امسال

بارگیری کالاهای غیرنفتی در بندر امام خمینی(ره) از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد رشد داشته است.

0
(0)

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اعلام این خبر گفت: کل تخلیه و بارگیری نفتی و غیرنفتی مجتمع بندری امام خمینی(ره) در سه ماهه نخست سال جاری ۱۰ میلیون و ۵٨٩ هزار تن شده است.
وی تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی طی مدت مذکور را ۶ میلیون و ۵۴۵ هزار تن بیان کرد و ادامه داد: این درحالی است که تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در مدت یاد شده به بیش از ۴ میلیون تن رسیده است.
سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی تصریح کرد: بارگیری کالاهای غیر نفتی در سه ماهه نخست سال جاری به ٢ میلیون و ۵٨١ هزار تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٢٣ درصد رشد داشته است.
چگنی همچنین به عملکرد سه ماهه بندر امام خمینی(ره) در حوزه رویه گمرکی کابوتاژ اشاره کرد و گفت: این بندر در حوزه رویه گمرکی کابوتاژ از ۱۸ هزار تن در سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ به ۱۱۱ هزار تن در طول سال جاری رسیده است که حاکی از رشد ۵۲۰ درصدی دارد.
سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی این اداره کل  با اشاره به  تخلیه و بارگیری کالاهای متفرقه (جنرال کارگو) به میزان  ۵۴۹ هزار تن در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ ادامه  داد: عملکرد جنرال کارگو بندر امام خمینی(ره) در سه ماهه امسال به بیش از ۶۵٧ هزار تن رسید که رشدی ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال را نشان می دهد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین تخلیه و بارگیری کالاهای مواد معدنی و شیمیایی در مدت مذکور از یک میلیون و ٢٩۶ هزار تن به یک میلیون و ٨٠۶ هزار تن رسید که رشد ٣٩ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.
بر اساس این گزارش، سال گذشته ۱۴ میلیون و ۶۵۱ هزار  تن کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) تخلیه شد. با ارتقاء توان تجهیزاتی و عملیاتی در زمینه تخلیه و بارگیری کشتی‌های حامل کالای اساسی، این بندر سال گذشته موفق به ثبت رکورد تخلیه ۸۱ هزار تن کالا در یک روز شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34441

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.