• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

آغاز عملیات صدور مجوز و ثبت شناورهای صیادی در ۵ بندر هرمزگان/ سرعت بخشی به صدور مجوزها

  • کد خبر : 34466
  • ۰۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶
آغاز عملیات صدور مجوز و ثبت شناورهای صیادی در ۵ بندر هرمزگان/ سرعت بخشی به صدور مجوزها

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز عملیات صدور مجوز و ثبت شناورهای صیادی در پنج بنادر جاسک، قشم، کیش، بندرلنگه و بندرشهید باهنر خبر داد.

0
(0)

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی؛ حسین عباس‌نژاد در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: در خصوص ثبت شناورهای صیادی که اخیرا از طریق درگاه ملی صدور مجوزها، مجوزشان صادر شده ، سازمان بنادر نیز هم‌راستا با ضوابط ابلاغی در پنج بندر جاسک، قشم، کیش، بندرلنگه و بندرشهید باهنر تمام امکانات خود را برای انجام فرآیند ثبت و صدور مجوز قایق های صیادی بسیج کرده است.
وی افزود:تاکنون حدود ۲۰۰ متقاضی با حضور در اداره ثبت شناورهای اداره کل بنادر ودریانوردی و ارائه  مدارک خود متقاضی ثبت شناور خود بوده که فرایند بررسی مدارک آن‌ها به سرعت در حال انجام  است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: اگر شناورها از نظر فنی و ایمنی و اسناد و مدارک مورد نیاز مشکلی نداشته باشند در زمان مقرر کار ثبت آنها انجام خواهد شد.
عباس‌نژاد خطاب به متقاضیان دریافت مجوز شناورهای صیادی گفت: در مراجعات خود آنچه باید مد نظر داشته باشید اسنادی مانند مالکیت موتور و شناور (هر سندی اعم از سند دفترخانه یا برگ سبز گمرک) تحویل داده که نشان دهد آن است که این شناور تحت مالکیت فرد متقاضی قراردارد.
وی در خصوص بیمه صیادان و کارگری و  سامانه رصد نیز توضیح داد: در این دو موضوع تمهیدات لازم دیده شده و همکاران بیمه و بخش‌های  دیگرنیز می بایست در ادارات ثبت شناورها حضور داشته باشندتا بتوان خدمات جامعی به دریافت کنندگان ارائه شود.
عباس نژاد گفت: اگر مدارک در هنگام مراجعه آماده باشد‌ مراجعان را به حوزه بازرسان ارجاع داده و پس از بازرسی شناور و موتور و تایید فنی بازرسان‌، گواهینامه مربوطه صادر می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطر‌نشان کرد: بعد از انجام مراحل ثبت شناور، گواهی ثبت صادر و در اختیار شناورداران قرار خواهد گرفت.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34466

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.