• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

بهره‌برداری آزمایشی از بزرگترین شناور مقابله با آلودگی‌های نفتی کشور در آب‌های بوشهر

  • کد خبر : 34483
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
بهره‌برداری آزمایشی از بزرگترین شناور مقابله با آلودگی‌های نفتی کشور در آب‌های بوشهر

شناور چندمنظوره دریاپاک۱ به عنوان شناور تخصصی مقابله با آلودگی دریایی پس از اتمام تعمیرات اساسی ۱۴ ماهه، در مسیر بوشهر – خارگ مورد بهره‌برداری آزمایشی قرار گرفت.

0
(0)

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در تشریح این خبر اظهار کرد: شناور دریاپاک ۱ نخستین و بزرگترین شناور چندمنظوره مقابله با آلودگی‌های نفتی کشور و یکی از افتخارات مهم سازمان به واسطه بهره‌گیری از توان و تخصص متخصصان داخلی است.
محمد شکیبی نسب افزود: این شناور که با ۲۱ میلیون یورو سرمایه‌گذاری سازمان بنادر و دریانوردی ساخته شده در زمان فعالیت خود نقش قابل توجهی در پاک‌سازی آلودگی‌های نفتی ایفا کرده است.
وی ادامه داد: انتظار می‌رود شناور دریاپاک ۱ به عنوان شناوری پیشرفته و با استانداردهای روز دنیا پس از تعمیر اساسی به طور مجدد برای پاک‌سازی آلودگی‌های نفتی در آب‌های جنوب کشور بهره‌گیری شود.
شکیبی نسب تصریح کرد: طول این شناور حدود ۵۵,۵، عرض آن ۱۳ و ارتفاع آن ۶ متر و دارای آبخور ۴ متری است و حداکثر تا ۱۶ گره دریایی امکان حرکت دارد.
وی یادآور شد: این شناور با مخزن جمع‌آوری آلودگی نفتی به مقدار ۵۵۰ مترمکعب ظرفیت حمل ۲۲ خدمه دریایی دارد که ۱۰ نفر خدمه و ۱۲ نفر نیز پرسنل مقابله با آلودگی‌های نفتی هستند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر  گفت: این استان با ۹۶۷ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس همواره در معرض آلودگی‌های نفتی قرار دارد که شناور دریاپاک ۱ کمک شایانی به مهار این آلودگی‌ها داشته است.
محمد شکیبی نسب افزود: تعدد سکوها و میدان‌های نفتی منجر شده تا حفاظت از محیط زیست دریایی همواره در اولویت‌های راهبردی این اداره کل باشد

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34483

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.