• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان/ کشورهای مختلفی درحال مذاکره برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های ترانزیتی ایران هستند/ بندر امام خمینی(ره) باید به سمت تبدیل شدن به شهر لجستیکی بندری حرکت کند

  • کد خبر : 34502
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان/ کشورهای مختلفی درحال مذاکره برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های ترانزیتی ایران هستند/ بندر امام خمینی(ره) باید به سمت تبدیل شدن به شهر لجستیکی بندری حرکت کند

عضو هیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به نقش توسعه‌ای دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد دریا محور گفت: باتوجه به جایگاه مطلوب ایران در حمل و نقل دریایی، کشورهای مختلفی در حال مذاکره برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های ترانزیتی ایران هستند.

0
(0)

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، علی فتحی در آیین معارفه سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان که با حضور جمعی از اعضای شورای اداری این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تأکیدهای زیادی نسبت به موضوع اقتصاد دریا محور و دریا پایه دارند و این تأکیدات رهبری در دولت سیزدهم عملیاتی شده و موضوع اقتصاد دریا محور با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی درحال پیگیری است.
 
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی، این سازمان را پیشران بخش دریا عنوان‌کرد و افزود: اخیرا کمیته راهبردی دولت در بخش اقتصاد دریا محور تشکیل شده که ریاست آن بر عهده معاون اول رییس جمهور است.
 
فتحی تشکیل این کمیته را منشاء تحول در اقتصاد دریامحور دانست و گفت: به واسطه حجم بسیار زیادی از سرمایه گذاری‌ها در بندر امام خمینی(ره)، روند توسعه‌ای این بندر رشد قابل توجهی داشته است.
 
عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح‌کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها منجر به زیرساخت‌های مطلوبی برای توسعه ترانزیت از مسیر کریدور شمال جنوب شده است.
 
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی یادآورشد: زیرساخت‌های ایجاد شده در این کریدور زمینه مذاکرات اقتصادی مهمی بین ایران و کشورهای همسایه در حوزه ترانزیت کالا شده است.
 
فتحی با بیان اینکه ایران در شرایطی است که گروه‌های مختلف از کشورهای منطقه متقاضی بهره‌مندی از این زیرساخت‌ها هستند گفت: قطعا نتیجه همکاری‌های ترانزیتی ایران و کشورهای منطقه، رشد اقتصادی و آثار مطلوبی در حوزه تجاری را برای کشورمان در پی خواهد داشت.
 
بندر امام خمینی(ره) باید به سمت تبدیل شدن به شهر لجستیکی بندری حرکت کند
 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان نیز دراین مراسم بیان کرد: بندر امام خمینی(ره)گفت: بندر امام خمینی(ره) با وجود اراضی ۶۰۰ هکتاری در بحث توسعه آن، باید به یک شهر لجستیکی بندری تبدیل شود.
 
 ابوطالب گرایلو، تأمین کننده بخش مهمی از نیازهای اساسی کشور است.این بندر سال‌های متمادی  است که به عنوان بندر کانونی غلات کشور شناخته می‌شود.
 
وی ادامه داد: رونق بندر امام خمینی(ره) زمینه‌ساز هرچه بیشتر توسعه اقتصادی و رشد همه جانبه در حوزه اقتصاد دریامحور برای کشور خواهد بود.
 
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده با احداث انبارها، سیلوها و مخازن نگهداری کالاهای اساسی گفت: با توجه به این ظرفیت‌ها این بندر توانایی پذیرش انواع کالاهای اساسی را دارد و در سایر شقوق کالا نیز ظرفیت خوبی ایجاد شده است به گونه‌ای که اکنون توانمندی پذیرش بیش از ۵۵ میلیون تن کالا در سال را دارد.
 
وی با تأکید بر اینکه توسعه زمانی است که به ۷۰ درصد ظرفیت اسمی خود رسیده باشیم، بیان کرد: این بندر فرصت است برای اینکه بتوانیم آن را به یک شهر لجستیکی بندری ارتقا دهیم و این بحث اتفاقا در ذیل سیاست‌های نظام که بر اقتصاد دریا محور تاکید دارد، می‌باشد.
 
به گفته گرایلو؛ یکی از سیاستهای سازمان بنادر و دریانوردی این است که بنادر کشور را به صورت بازرگانی مدیریت کند و بندر امام خمینی(ره) که یکی از بنادر شاخص کشور است باید به سمتی برود که به شکل  بازرگانی خود را مدیریت کند.
 
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: سازمان بنادر و دریانوردی برنامه نوسازی تجهیزات خود را دنبال می‌کند تا بخش عمده‌ای از هزینه‌ها را که صرف تأمین و نگهداری می‌شود مدیریت کند و این به بحث بازرگانی مدیریت کردن بنادر کمک می‌کند.
 
گرایلو افزود: لازم است بخشی از تجهیزاتی که خیلی برای آنها هزینه می‌کنیم ولی در عمل کارایی لازم را برای ما ندارند از صحنه خارج کنیم تا به درآمد سازمان و بندر کمک کند.
 
وی با تأکید بر اینکه بندر امام خمینی(ره) باید به جنبه‌های دیگر تجارت دریایی نیز ورود کند بیان داشت: به همین منظور باید به توسعه اسکله‌های نفتی نیز بیشتر توجه شود.
 
سرپرست جدید اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: در بخش بنادر رویکرد ما از توسعه انبارگرا باید به سمت سفارش گرا باشد و این اتفاق اگر رخ دهد؛ می‌توان گفت بندر با رونق بیشتری فعالیت دارد.
پایان پیام/

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34502

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.