• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
5

تخلیه و بارگیری همزمان ۱۶ کشتی حامل ۸۱۵ هزار تن کالا در بندر امام خمینی(ره)

  • کد خبر : 34522
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
تخلیه و بارگیری همزمان ۱۶ کشتی حامل ۸۱۵ هزار تن کالا در بندر امام خمینی(ره)

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه بندر امام خمینی (ره) وسیع‌ترین منطقه ویژه اقتصادی بندری کشور است گفت: هم‌اکنون عملیات تخلیه و بارگیری همزمان ۱۶ فروند کشتی در این منطقه ویژه به تناژ بیش از ۸۱۵ هزار تن انواع کالا در جریان است.

0
(0)

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، داوود چگنی معاون امور بندری این اداره کل با تأکید بر اینکه تخلیه و بارگیری این میزان کالا با استفاده از توان بالای مدرن‌ترین تجهیزات استراتژیک بندر امام خمینی(ره) در حال انجام است، اظهارکرد: ازمجموع این کشتی‌ها، هفت شناور حامل کالاهای اساسی( شامل دانه روغنی، سویا، ذرت) به تناژ بیش از ۴۹۸ هزارتن است.
وی با بیان اینکه سه شناور نیز حامل کالای MDF به تناژ بیش از ۸۸ هزار تن است، ادامه داد: علاوه بر این نیز ۲ شناور حاوی ذغال سنگ به تناژ ۸۲ هزار تن و چهار شناور دیگر حامل کالاهای صادراتی مانند سنگ آهن، کلینکر، روغن صنعتی و مازوت به تناژ بیش از ۱۵۴ هزار تن هستند.
‎معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان به ارتقاء شاخص‌های تخلیه و بارگیری، تامین تجهیزات جدید توسط بخش خصوصی و همچنین حفظ و ارتقاء آماده بکاری تجهیزاتی در مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: از تجار، صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی دعوت می‌شود تا با استفاده ظرفیت‌های این بندر نسبت به تخلیه و بارگیری کشتی‌ها اقدام کنند تا ضمن برخورداری از مزایای تسریع در عملیات تخلیه کشتی‌ها، زمینه دسترسی سریع به بازارهای مصرف در داخل کشور نیز فراهم شود.
‎چگنی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری در مجموع هفت میلیون تن انواع کالاها در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34522

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.