• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

بازدید سفیر هند از بندر چابهار/ باید از تمام ظرفیت بندر چابهار استفاده کنیم/ ایران نقطه اتصال هند به اروپا و اوراسیا است

  • کد خبر : 34526
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
بازدید سفیر هند از بندر چابهار/ باید از تمام ظرفیت بندر چابهار استفاده کنیم/ ایران نقطه اتصال هند به اروپا و اوراسیا است

سفیر هند در ایران در سفر به بندر چابهار و در نشست با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: ایران نقطه اتصال هند به اروپا و اوراسیا است و همکاری در زمینه ترانزیت از بندر چابهار می تواند زمینه ارتقای سایر همکاری‌های دو کشور باشد.

0
(0)

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، رودرا گوراو شریث سفیر هند در ایران در نشستی که با حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار صبح (جمعه ۲۳ تیر) در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد اظهار کرد: ایران به عنوان نقطه اتصال هند به اروپا و اوراسیا حائز اهمیت است.
وی افزود: هندوستان در زمینه دسترسی به کریدور شمال – جنوب و دسترسی به بازارهای آسیای میانه نیاز به همکاری دولت ایران و بندر چابهار دارد.
وی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌های این بندر استفاده کنیم ادامه داد:‌ هندوستان بزرگترین اقتصاد نزدیک به ایران است و چنانچه تجارت هندوستان با اوراسیا و اروپا از طریق چابهار صورت بگیرد درآمدهای مفیدی هم نصیب ایران خواهد شد.
به گفته سفیر هند؛ همکاری در زمینه ترانزیت از طریق بندر چابهار می تواند زمینه ارتقای سایر همکاری های دو کشور باشد و پروژه قرارداد باید به سطح بالاتری ارتقاء پیدا کند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار نیز در این نشست بیان کرد: ارتباط مردم هند و ایران از مناظر مختلف هنر، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی همواره ارتباطی دوستانه و نزدیک بوده و توسعه روابط با کشورهای همسایه در اولویت سیاست خارجی کشور است.
وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های بالای استان سیستان و بلوچستان ظرفیت های بندری و دریایی است افزود: پذیرای سرمایه گذاران خارجی علی الخصوص همسایگان خود هستیم و علاقمندیم از توانمندی های کشور هندوستان مخصوصا در بحث کشتیرانی استفاده کنیم.
سپاهی افزود: کشاورزی، شیلات، ورزش و توریسم از دیگر قابلیت های چابهار برای تعامل با هندوستان است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان همچنین خاطرنشان کرد: موقعیت استراتژیک بندر شهید بهشتی در شمال دریای عمان می تواند پتانسیل ممتازی برای همکاری های دو طرفه ایران و هند باشد.
عسکری نسب با توجه به اشتراکات فرهنگی دو کشور و فعال سازی قرارداد همکاری تجاری با هند اظهار امیدواری کرد، بتوانیم صادرات و واردات و ترانزیت بین دو کشور را توسعه دهیم.
شایان ذکر است، بازدید از بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری و بازدید از برج کنترل ترافیک دریایی و ساختمان ترمینال مسافری در بندر شهید کلانتری از دیگر برنامه های امروز سفیر هند در بازدید از بندر چابهار بود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34526

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.