• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
6

۲۸ کیلومتر تکمیل مسیر و بهره‌برداری از ۶ ایستگاه مترو در نیمه نخست سال

  • کد خبر : 34543
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
۲۸ کیلومتر تکمیل مسیر و بهره‌برداری از ۶ ایستگاه مترو در نیمه نخست سال

0 (0) به گزارش ریل نیوز، به نقل از شهر، محسن هرمزی در یکصد و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ تعدادی از ایستگاه ها را به بهره برداری رساندیم، اظهار کرد: برنامه ای که شورای ششم ناظر بر تکمیل خطوط هفت گانه مصوب […]

0
(0)

به گزارش ریل نیوز، به نقل از شهر، محسن هرمزی در یکصد و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ تعدادی از ایستگاه ها را به بهره برداری رساندیم، اظهار کرد: برنامه ای که شورای ششم ناظر بر تکمیل خطوط هفت گانه مصوب کرده بود، این به عنوان اولویت شرکت مترو در نظر گرفته شده است.

آغاز احداث تونل سه‌ طبقه مترو در سال ۱۴۰۲ در صورت نهایی شدن مطالعات


◄ ۲۷۰۰ میلیارد تومان، هزینه ساخت و تجهیز یک کیلومتر مترو

وی با بیان اینکه در سال گذشته موفق شدیم که نقاط خط ۶ را به هم متصل کنیم و این خط از ناکارآمدی خارج شود، تصریح کرد: تکمیل نواقص خط ۳ نیز از برنامه های ما بود؛ خط ۳ با نواقصی در حوزه ایمنی و پست های برق رو به رو بود و خوشبختانه سرفصلی در نظر گرفته شد تا خط ۳ از بحران خارج شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه خط ۴ نیز در سنوات گذشته آغاز شده بود، خاطرنشان کرد: این موضوع نیز از اولویت های ما بوده و امروز کارگاه بنیاد مسکن در این خط فعال شده است.

هرمزی با اعلام اینکه قرار بر این بود چهار ایستگاه در خط ۶ تکمیل شود، گفت: تمام ایستگاه های خط ۶ فعال هستند و کارگاه های بخش جنوبی این خط نیز فعال شده اند و با مولدسازی، امور آن پیش می رود و شمال غربی این خط به سمت کوهسار با سه ایستگاه امسال به بهره برداری خواهد رسید. سه ایستگاه تا پایان نیمه اول سال و دو ایستگاه نیز تا پایان سال تحویل می دهیم.

وی با بیان اینکه در خط ۷ نیز پله برقی ایستگاه میدان کتاب فعال شده است، گفت: تا پایان ماه آینده ایستگاه میدان کتاب نیز وارد مدار بهره برداری می شود. مشکل تأمین منابع مالی ایستگاه پرند نیز که بر عهده دولت بود، برطرف شده و ساختمان آن پیشرفت فیزیکی بالایی دارد و تکمیل عملیات برق رسانی آن در حال انجام است. امید می رود بتوانیم شهریورماه این طرح را پس از ۱۳ سال به نتیجه برسانیم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه ۲۸ کیلومتر تکمیل مسیر و ۶ ایستگاه در دستور کار ما بود که در نیمه اول امسال به نتیجه می رسد، یادآور شد: ما به شورا برای تکمیل ۱۳ ایستگاه قول دادیم که شامل ایستگاه های مهمی همچون میدان خراسان و ورزشگاه تختی است که عملیات اجرایی آن در حال انجام است و جابجایی پیمانکار صورت گرفته و کارگاه ها فعال هستند.

وی افزود: ما بنابر را بر این گذاشتیم که عملیات حفاری خط ۶ را که تا ایستگاه شهرری ادامه دارد و ۱۰ کیلومتر اضافه شده، به نتیجه برسانیم؛ فاز دوم پایانه اکباتان نیز در حال تکمیل است و مباحثی را برای استفاده بهینه از این فضا از سوی معاونت شهرسازی شهرداری پیگیری می کنیم.

هرمزی با بیان اینکه تفاهم برای خط ۱۰ در دوره قبلی با قرارگاه خاتم منعقد شده بود، یادآور شد: در اطراف دریاچه شفتی انجام شده و نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان و ۴۰۰ میلیون یورو هزینه ارزی دارد و امیدواریم بتوانیم در مردادماه عملیات حفاری را در ایستگاه میدان دریاچه آغاز کنیم و تا پایان سال با سه دستگاه عملیات حفاری همزمان انجام دهیم؛ علاوه بر میدان دریاچه در شفت جنت آباد نیز حفاری را دنبال می کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: اسناد مطالعات ۷۷۷ تحویل وزارت کشور شده و امید می رود بتوانیم تأیید شورای عالی ترافیک را برای چهار خط مترو بگیریم؛ برای خط ۸ وارد مذاکره شدیم و تفاهمی را نیز برای خط ۹ با قرارگاه خاتم منعقد می کنیم و قرار است خط ۹ با تی بی ام قطر بزرگ حفاری شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه اورهال ۲۹ رام قطار AC و DC را برنامه ریزی کرده بودیم، یادآور شد: تأمین قطعات و اورهال آن به صورت همزمان انجام می شود و ۶ رام قطار را نیز تحویل دادیم. امروز هیچ گونه مشکل منابع مالی و مشکل فنی در این زمینه نداریم.

هرمزی در ادامه یادآور شد: اولویت اول مترو تهران تکمیل خطوط و ناوگان بود و از ماه گذشته تا امروز عملیات تست قطار ملی انجام شد؛ ۲۱ بدنه در واگن سازی در حال ساخت بود و به پیمانکارهای دیگر نیز اعلام کردیم که عملاً وارد ساخت واگن ملی شوند و منابع مالی آن شامل ۷۷ میلیون یورو از محل وزارت نفت تأمین شد. در نهایت، قرار بر این شد که موضوع پیگیری و کارسازی شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه بخشی از پول نفت برای ۶۳۰ واگن تأمین شده و در حساب موجود است، گفت: محموله دوم دو هفته پیش توسط بانک شهر از وزارت نفت اخذ شده  تا زودتر بتوانیم کار را انجام دهیم و از طریق بانک مرکزی مباحث را پیگیری کردیم و دیروز شماره حساب طرف چینی به بانک مرکزی اعلام شد و امیدواریم در ماه جاری بتوانیم ال سی را به نتیجه برسانیم. با کمک همه بعد از ۶ سال این اقدام در حال نتیجه دادن است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34543

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.