• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

نشست هم اندیشی تجار و بازرگانان و مدیران اقتصادی استان بوشهربه میزبانی بنادر و دریانوردی استان/ هیچ تفاوتی بین تعرفه های خدمات بندری و دریایی بین بنادر بوشهر وسایر بنادر کشور وجود ندارد

  • کد خبر : 34600
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
نشست هم اندیشی تجار و بازرگانان و مدیران اقتصادی استان بوشهربه میزبانی بنادر و دریانوردی استان/ هیچ تفاوتی بین تعرفه های خدمات بندری و دریایی بین بنادر بوشهر وسایر بنادر کشور وجود ندارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تاکید کرد: تعرفه‌های خدمات بندری در بنادر استان بوشهر در مقایسه با سایر بنادر کشور یکسان بوده و در این زمینه جای هیچگونه نگرانی برای تجار و بازرگانان وجود ندارد.

0
(0)

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمد شکیبی نسب در نشست هم اندیشی با تجار و بازرگانان بوشهری و شماری از مدیران حوزه اقتصادی استان که به میزبانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری نشست هم اندیشی با تجار و  بازرگانان همواره چراغ راهی برای قرار گرفتن بنادر استان بوشهر در مسیر رونق است که این مهم با هدف جلب رضایت بیشتر مشتریان و ذینفعان انجام می‌شود. 
وی بیان کرد: در این راستا همواره سعی شده تا مشکلات تجار و بازرگانان در بخش های مختلف احصاء و در قالب کمیسیون های تخصصی با حضور نمایندگان دستگاه های ذیربط بررسی و مرتفع شوند. 
به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، از محل تعرفه های دریافتی سال گذشته در مجموع بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های بنادر استان بوشهر اختصاص یافت که بدون تردید نتیجه این سرمایه گذاری ها تسهیل در فعالیت تجار و بازرگانان خواهد بود. 
شکیبی نسب ادامه داد: با افزایش تمایل تجار و بازرگانان برای فعالیت در بنادر استان بوشهر، سازمان بنادر و دریانوردی نیز اعتبارات بیشتری برای اجرای پروژه های زیرساختی بنادر استان اختصاص خواهد داد. 
وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی از محل درآمدهای خود مسئولیت توسعه زیرساخت، روساخت و تامین تجهیزات استراتژیک بخشهای دریایی و خشکی کلیه بنادر تحت مالکیت خود را به عهده دارد و این در حالی ست که میزان افزایش تعرفه ها در سال های گذشته همواره بسیار کمتر از نرخ رشد تورم و برابری نرخ ارز بوده است. 
شکیبی نسب عنوان کرد: درآمدهای ریالی می بایست تبدیل به ارز نرخ آزاد شده و با صرف هزینه های بالاسری، تجهیزات استراتژیک خریداری و نصب شود. 
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خاطر نشان کرد: میزان افزایش نرخ تعرفه ها پس از تصویب در مراجع عالی ذیربط، در کلیه بنادر اعمال می شود. بنابراین هیچ گونه تفاوتی بین تعرفه های خدمات بندری و دریایی بین بنادر استان بوشهر و بنادر استان های مجاور وجود ندارد و در صورتیکه هر یک از تجار و بازرگانان مبلغی مازاد بر تعرفه های مصوب پرداخت کرده باشند، صورتحساب های ذیربط مجدد مورد رسیدگی قرار گرفته و مبلغ مازاد مسترد می گردد. 
شکیبی نسب گفت: در سال جاری نیز میزان افزایش تعرفه ها حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد بوده که بسیار دورتر از واقعیات درصد افزایش هزینه های خدمات بندری و دریایی بوده است و هم اکنون نیز علی رغم آنکه ارائه دهندگان خدمات با مشکلات زیادی مواجه هستند اما بدون هیچ گلایه ای  در حال ایفای نقش ایثارگرانه خود در جنگ اقتصادی می باشند. 
وی خاطر نشان کرد: با استانداری بوشهر نیز پیگیری های بسیار خوبی برای تشکیل کمیته عالی بازاریابی برای بنادر استان بوشهر انجام شده تا با حضور در استان های هم جوار برای افزایش بار و ترافیک بنادر استان اقدام شود. 
گفتنی است ؛ در این نشست فعالان اقتصادی استان نیز مسائل و مشکلات خود ارائه و مدیران اقتصادی به موارد مطرح شده پاسخ دادند.  همچنین در برخی از موارد نیز مقرر شد با هدف گره‌گشایی، مشکلات مطروحه در قالب کمیسیون‌های تخصصی بررسی شوند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34600

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.