• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
5

آغاز تعمیرات اسکله شناور جزیره لاوان در بندر شهید رجایی/ توسعه زیر‌ساخت‌های بندرگاه سیریک با نصب اسکله‌‌های فلزی

  • کد خبر : 34627
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱
آغاز تعمیرات اسکله شناور جزیره لاوان در  بندر شهید رجایی/ توسعه زیر‌ساخت‌های بندرگاه سیریک با نصب اسکله‌‌های فلزی

معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: اسکله فلزی شناور جزیره لاوان به منظور انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی و بهینه‌سازی به بندر شهید رجایی منتقل شد.

0
(0)

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، فریدون پیشدار اظهار داشت: عملیات خزه تراشی بدنه زیرآبی اسکله فلزی سه بدنه شناور جزیره لاوان که برای تعمیرات اساسی و زیرآبی به بندر شهید رجایی منتقل شده بود، آغاز شد.  
وی ادامه داد: این اسکله فلزی شناور بعد از اتمام تعمیرات و نوسازی کامل به بندر سیریک منتقل و نصب می‌شود. 
معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، عمده تعمیرات این اسکله سه بدنه مجزا را شامل خزه تراشی بدنه زیر آبی، شستشوی بدنه زیرآبی و روآبی گربت بلاست کل سطوح زیرآبی و روآبی ضخامت‌سنجی و تعویض ورق و تعویض زینک آندهای حفاظت کاتدی و تقویت سازه فولادی عنوان کرد.
پیشدار از دیگر اقدامات معاونت فنی و نگهداری به انتقال اسکله فلزی شناور از بندر شهید باهنر به بندرگاه سیریک اشاره کرد و افزود:در راستای توسعه زیر ساخت‌های بندرگاه سیریک وطی  هماهنگی لازم با مدیران بنادر شرق استان اسکله یادشده در این بندرگاه مستقرخواهد شد .
وی طول این اسکله فلزی را ۲۰ متر با هشت متر عرض و ۲٫۷ متر ارتفاع اعلام کرد که امکان پهلوگیری انواع شناور از جمله یدک کش آتشخوار را دارا می‌باشد.  
معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: بعد از احداث فونداسیون بتنی و ساخت پل دسترسی، بهره‌برداری از این اسکله در بندرگاه سیریک امکان‌پذیر خواهد شد که سهم قابل توجهی در پذیرش شناورها بیشتر وارتقا نرم عملیاتی بندر خواهد داشت.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34627

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.