• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

آغاز عملیات اجرایی در مسیر احداث جاده دسترسی به بندر سیریک/ ارتقا زیرساخت‌های مسیر متناسب با ظرفیت بندرگاه

  • کد خبر : 34637
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
آغاز عملیات اجرایی در مسیر احداث جاده دسترسی به بندر سیریک/ ارتقا زیرساخت‌های مسیر متناسب با ظرفیت بندرگاه

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از آغاز عملیات اجرایی در مسیر احداث جاده دسترسی داخلی و خارجی بندر چندمنظوره سیریک خبر داد و گفت: با تکمیل این طرح زیرساخت‌های جاده دسترسی متناسب با ظرفیت بندرگاه تقویت و رفت و آمد وسایل نقلیه ساماندهی می‌شود.

0
(0)

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی؛ حمیدرضا محمدحسینی تختی افزود: با توجه به پایان طرح احداث اسکله شمع و عرشه بندر سیریک و نیز حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالا و لزوم تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه سبک و سنگین، مسیرهای داخلی و خارجی ورودی متناسب با ظرفیت های ایجاد شده در این بندرتقویت، ساماندهی و در برخی از مسیرها اصلاح خواهد شد. 
وی زمان تکمیل این طرح را تا ۲ ماه آینده اعلام کرد و ادامه داد: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح موانع و مشکلات مسیرهای داخلی و خارجی برطرف و این امر باعث افزایش سرعت عملیات تخلیه و بارگیری و سهولت در عبور و مرور خواهد شد. 
به گفته مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان؛ مطالعات اجرای این پروژه که به عنوان یکی از طرح‌های زیربنایی در زمینه تامین نیازهای لجستیکی این بندر قلمداد می‌شود، از اواخر سال گذشته آغاز شد.   
محمدحسینی تختی بندر چندمنظوره سیریک از نظر موقعیت جغرافیایی و نزدیکی آن به بنادر خصب و شناص در کشور عمان بسیار مهم دانست و بیان کرد: از این بندر که در نیمه دوم سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، در ایجاد اشتغال،افزایش راندمان اقتصادی و همچنین صادرات محصولات زراعی و باغی در منطقه بسیار موثر است. 
لازم به ذکر است؛ بندر چند منظوره سیریک یکی از بنادر تابعه بنادر و دریانوردی شهید باهنردر شرق هرمزگان است که با برخورداری از ۳۵ هکتار حوضچه و ۵۱ هکتار پسکرانه از نظر وسعت دومین بندر این استان بعد از بندر شهید رجایی به شمار می‌رود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34637

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.