• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4
حاجی‌بابایی

راه‌آهن همدان ـ ملایر ‌به زودی ‌بهره‌برداری می‌شود

  • کد خبر : 34795
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
راه‌آهن همدان ـ ملایر ‌به زودی ‌بهره‌برداری می‌شود
نماینده مردم همدان در مجلس ‌گفت: ردیف راه‌آهن تهران همدان ـ سنندج ۴۰۰ میلیارد تومان غیر از سفر هیئت دولت پول دارد و تکمیل ایستگاه راه آهن از این محل انجام می‌شود و راه‌آهن همدان ـ ملایر نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
0
(0)

حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز ‌در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان اظهار داشت: دولت موفق شده فروش نفت را به بالای یک میلیون و 500 هزار بشکه برساند و این موضوع باعث رشد بودجه شده و امسال 57 هزار و 950 میلیارد تومان سهم 3 درصد است و به شهرستان 64 میلیارد تومان از این ناحیه اضافه شد که رقم خوبی است.

وی افزود: کل بودجه استانی شهرستان 236 میلیارد تومان است که اگر 50 درصد تخصیص بخورد حدود 118 میلیارد تومان می‌شود؛ توسعه شهرستان محدود به این اعتبارات نیست و منابع ملی را برای توسعه همدان پیگیری و جذب می‌کنیم.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: ماده 56 فقط امسال 930 میلیارد با تخصیص 100 درصد اعتبار داریم که شامل 300 میلیارد فاضلاب، 100میلیارد برای جاده مرادبلاغی 130میلیارد برای قنوات و 400 میلیارد برای دانشگاه بوعلی سینا است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 200 میلیارد تومان برای پروژه آبرسانی عربلو و 400 میلیارد تومان برای الگوی کشت تخصیص یافت که رقم قابل توجهی است؛ همچنین 950 میلیارد تومان برای علوم پزشکی در نظر گرفته شده و انقلابی در حوزه علوم پزشکی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 20 هزار میلیارد تومان به پروژه پتروشیمی ابن سینا و 300 میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان اکباتان در دو ماه آینده تزریق می‌شود، اضافه کرد‌: سه شهرک جدید به علاوه یک شهرک جدید سلامت در همدان ایجاد می‌شود؛ کارهای بزرگی در حال انجام است که انصافا قابل افتخار است، پروژه‌های بزرگی نیز در حال شکل‌گیری است.

وی خاطرنشان کرد: ردیف راه‌آهن تهران همدان ـ سنندج 400 میلیارد تومان غیر از سفر هیئت دولت پول دارد و تکمیل ایستگاه راه آهن از این محل انجام می‌شود و راه‌آهن همدان ـ ملایر نیز به زودی به بهره‌برداری می رسد.

حاجی بابایی با بیان اینکه پل ها و تقاطع های همسطح نیاز شهر همدان است و هیچ ربطی به کنار گذر ندارد برای حل مشکل ترافیک باید این طرح ها اجرا شود و برابر اعلام شهرداری تقاطع غیر همسطح مدرس بزودی آغاز می شود و ترافیک بلوار شهید رجایی و ‌میدان مدرس باید حل شود اظهار کرد:سال 1397 سه پروژه برقی کردن راه‌آهن در مجلس مصوب شد که همدان نیز جزو آنهاست. کار در حوزه راه‌اندازی تراموا آغاز شده است. راه‌اندازی تراموا 70 درصد مشکل ترافیک همدان را حل می‌کند و سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیارد تومانی در این حوزه انجام می شود.

وی گفت:قفل مسکن همدان باز شده است و با پیگیری هایی که داشتیم تسهیلات مورد نیاز 11 هزار واحد مسکونی شهرک پرواز همدان در اولویت قرار گرفت و کارها در حال انجام است.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه شهرداری 800 هکتار زمین برای ساخت مسکن در همدان معرفی کرده که این مهم در پیشبرد اهداف نهضت ملی مسکن اثرگذار است خاطر نشان کرد:500 هزار پروژه نیمه کاره در کشور وجود دارد دولت اگر موفق عمل کند بتواند 50 هزار پروژه را به سرانجام برساند پس برای توزیع اعتبارات چاره ای جز اولویت سنجی نداریم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در کشور مشکلاتی در حوزه اقتصادی داریم که گلایه مردم نیز به حق است و ما هم همراه با همه مردم این مشکلات را فریاد می زنیم اما در استان کارهای بزرگی در حال انجام است تا به یاری خدا به مردم خدمت کنیم گفت:مشکل آب 200 روستا از بودجه مصوب مجلس و طی قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) حل خواهد شد. با اعتبارات پیش بینی شده مشکل همه قنوات، خانه‌های بهداشت و مدارس روستایی ما حل شود.

وی افزود:دو هفته پیش مجددا 220 میلیارد تومان از سوی وزیر برای مسئله آب همدان واریز شد. بی‌تدبیری در حوزه آب ضربه سنگینی را به همدان زد و پیام مشکل بی‌آبی در همدان سرمایه‌گذاری در این حوزه را فراری داد.

حاج بابایی با بیان اینکه امروز فرماندار با تیم قوی فرمانداری شبانه‌روز در محلات مختلف به دنبال حل مشکلات مردم است از برخی مدیران گلایمند هستیم اما برخی مدیران کار انجام می‌دهند اما در مجموع استان رو به جهش است بیان کرد:فضای کار در همدان آماده است و به وجود تولیدکنندگان استان افتخار می‌کنیم . در خصوص تأمین خوراک پتروشیمی هگمتانه جلسات متعددی برگزار شده تا برای آن راهکارهای جدیدی تعریف شود.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه با شرکتی توافق کردیم که سه هواپیما برای همدان خریداری و شرکتی راه‌اندازی کند، برای شرکت مشترک هواپیماسازی و بازیافت آن هم توافق انجام شده است افزود:پنج سال است در این شهر برخی در فضای مجازی مرا تخریب می‌کنند اما وارد این فضاها نمی‌شوم و اولویت من کار برای همدان است تا با همدلی همدان را پرقدرت و شتابان جلو ببریم.

افزایش 40 درصدی اعتبارات شهرستان همدان

فرماندار همدان ،مسلم مخفی نیز  با بیان اینکه از مردم دارالمومنین همدان در تعظیم شعائر اهل بیت طی دهه اول ماه محرم و اقدامات دستگاههای اجرایی، عوامل انتظامی و سایر نهادهای ذیربط تشکر و قدردانی می نمایم اظهار کرد:در نخستین مرحله ابلاغ اعتبارات استانی 236 میلیارد تومان اعتبار به شهرستان همدان ابلاغ شد که این مبلغ در سال گذشته 167 میلیارد تومان بود و 40 درصد افزایش یافته است.

وی گفت : این  اعتبار شامل 15 میلیارد تومان اعتبار مناطق محروم 49 میلیارد تومان اعتبارسایر مناطق 81میلیارد تومان اعتبارمتوازن و 91میلیارد تومان اعتبار تملک داریی ها است .

مخفی با اشاره به اینکه عناوین و طرح های قابل توجه توسط دستگاههای اجرایی در شهرستان در دست اجرا است که هر کدام دارای اهمیت و متقاضی اختصاص اعتبار است و توزیع اعتبارات با ملاحظه الزامات قانونی بودجه و اولویت های مورد نیاز مردم انجام شده است.خاطر نشان کرد:اعتبارات استانی حدود 17 درصد کل اعتبارات است و 83 درصد اعتبارات باید از منابع ملی با پیگیری مدیران تامین شود که ملاک مهم توانمندی مدیران برای پیشبرد برنامه ها و طرح های در دست اجرا است.

فرماندار همدان گفت:راه دسترسی و ایستگاه تشکیلاتی راه آهن همدان، راه مرادبلاقی به قهاوند و کنار گذر غربی همدان از جمله پروژه های مهم ما است که ضرورت دارد با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب اعتبارات ملی مورد نیاز آن تامین شود.

وی افزود:احیای قنوات مشکل برخی از روستاهای ما را حل می کند که سال گذشته اعتبار لازم دیده نشده و در سالجاری لازم است مورد توجه قرار گیرد.

مخفی ضمن  تشکر از زحمات اداره آب، مشکل آب چند روستا را در روز تاسوعا حل کردیم در 15 روستا با تنش آبی مواجه شدیم که با اقدام جهادی آبرسانی به این روستاها انجام شد و مشکل چند روستا نیز به زودی حل خواهد شد افزود:در راستای انجام طرح مسجد محور عخدمت برای 10 مسجد دارای مشکل اعتباراتی در نظر گرفتیم که در این طرح هدف ما حل مشکلات مردم است و در این حوزه با اولویت‌ها پیش می‌رویم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34795
  • ارسال توسط :
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.