• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
5
محمدرضا آمویی

اتصال صنایع کرمانشاه به شبکه ریلی

  • کد خبر : 34843
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
اتصال صنایع کرمانشاه به شبکه ریلی
فرماندار کرمانشاه گفت: صنایع بزرگ کرمانشاه همچون پتروشیمی و فولاد با کمک راه‌آهن به شبکه ریلی کشور متصل می‌شوند.
0
(0)

محمدرضا آمویی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نشستی با مدیرکل راه‌آهن اراک و بیان مطالباتی در حوزه راه‌آهن کرمانشاه اظهار کرد: اتصال صنایع کرمانشاه به شبکه ریلی کشور با ایجاد خطوط فرعی و برای کاهش هزینه‌های حمل و نقل کالاهای تولیدی و مواد اولیه انجام می‌شود.

وی بهره‌برداری کارخانجات و صنایع بزرگ استان همچون پتروشیمی، نیروگاه و پالایشگاه از ظرفیت ریلی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: در رابطه با ایجاد خطوط فرعی ریلی برای جابجایی تولیدات صنایع بزرگ کرمانشاه برنامه‌ریزی شده و سرمایه‌گذار نیز در حال جذب است‌.

فرماندار کرمانشاه با تأکید بر فراهم‌سازی مقدمات راه‌اندازی دهکده لجستیک در کرمانشاه، افزود: بسیاری از شرکت‌های بزرگ در سراسر کشور به دلیل مرکزیت کرمانشاه در غرب کشور، ظرفیت ریلی کرمانشاه و نزدیکی آن با کشور عراق تمایل به ارسال کالاهای خود از این استان دارند و بر این اساس ایجاد دهکده لجستیک ضروری است.

آمویی تاکید کرد: ایجاد دهکده لجستیک اشتغالزایی را نیز به دنبال دارد که این موضوع مورد توجه مدیریت ارشد استان و اداره کل راه و شهرسازی است و امیدواریم به‌زودی مراحل اجرایی این دهکده آغاز شود.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در دیدار با مدیرکل راه‌آهن اراک، گفت: وضعیت ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه اعم از ساختار مدیریتی آن و استقرار مدیریت راه‌آهن در استان و کیفیت و نوع قطارها از دغدغه‌ها و مطالباتی بود که در این جلسه مطرح شد.

آمویی با اشاره به قول مساعد مدیرکل راه‌آهن اراک برای اعمال تغییرات، بیان کرد: وضعیت خط ریلی کرمانشاه برای حضور شرکت‌های ریلی مطرح باید بهبود یابد و درباره افزایش رام‌های قطار با توجه به ظرفیت موجود نیز از طریق استانداری اقدام خواهد شد.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به استفاده از ظرفیت خطوط ریلی کرمانشاه در ایام اربعین، خاطرنشان کرد: مقرر شده تیمی از کادر اداری و تخصصی اداره کل راه‌آهن اراک در ایام اربعین در کرمانشاه مستقر شوند تا بتوانند برنامه‌ها را پیگیری کنند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34843
  • ارسال توسط :
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.