• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
6
سید میعاد صالحی

دوره پرداخت طلب لکوموتیوداران ۶ ماهه می شود

  • کد خبر : 34883
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
دوره پرداخت طلب لکوموتیوداران ۶ ماهه می شود
میعاد صالحی در نشست خبری اعلام کرد: با تمهیداتی که در شرکت راه آهن اندیشیده ایم تلاش می کنیم دوره پرداخت مطالبات لکوموتیوداران و به طور کلی دوره توزیع درآمدها در زنجیره خدمات شبکه ریلی را کوتاه تر کنیم و به 6 ماه برسانیم.
0
(0)

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در نشست خبری اعلام کرد: با تمهیداتی که در شرکت راه آهن اندیشیده ایم تلاش می کنیم دوره پرداخت مطالبات لکوموتیوداران و به طور کلی دوره توزیع درآمدها در زنجیره خدمات شبکه ریلی را کوتاه تر کنیم و تا ۳ – ۴ ماه دیگر به ۶ ماه برسانیم.

به گزارش تین نیوز، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی صبح سه شنبه ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۲ به مناسب روز خبرنگار میزبان اصحاب رسانه بود. دکتر میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن عمده زمان این نشست خبری را به تشریح وضعیت حوزه ریلی و شرکت راه آهن درابتدای تصدی مدیرعاملی این شرکت و شرایط و دستاوردهای این شرکت بعد از نزدیک به دو سال مدیرعاملی اختصاص داد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار تین نیوز مبنی بر این که «شما اظهار کردید شرکت راه آهن در دوره مسئولیت شما وارث بدهی های انباشته و هزینه های تعمیرات پرداخت نشده انباشته و فقر ناشی از عدم تخصیص منابع بند الف ماده ۵۷ قانون برنامه ششم توسعه بوده است اما به نظر می رسد به جای آن که پیگیر وصول بودجه و منابع قانونی باشید، تقاص این بی پولی و بدهی ها را از بخش خصوصی و به عنوان مثال لکوموتیوداران می گیرید در حالی که رسوب و تاخیر مطالبات لکوموتیوداران باعث کاهش ظرفیت لکوموتیوهای فعال شده و مشکلات عدیده ای در شبکه ریلی ایجاد کرده است»، گفت: در روالی که از سال های گذشته وجود داشته صاحب بار با مالک واگن قرارداد می بسته و نیروی کشش را شرکت راه آهن یا شرکت های خصوصی تامین می کرده اند، سیر و حرکت را نیز ما(شرکت راه آهن) برنامه ریزی و هدایت می کردیم. در این روال، متوسط زمان پرداخت پول از سوی صاحب بار به مالک واگن بیش از ۷ ماه بوده که این مدت به تمام این زنجیره – شرکت راه آهن و شرکت های مالک لکوموتیو –  تسری پیدا می کند.

وی ادامه داد: ما در تلاشیم که این چرخه را به نحوی اصلاح کنیم که زمان پرداخت مطالبات کوتاه تر شود و ظرف سه تا چهار ماه آینده این زمان به ۶ ماه کاهش یابد. برای دستیابی به این هدف از یک سو ماده ۱۲ را فعال کردیم و از سوی دیگر با صاحبان بارهای عمده دولتی مثل شرکت نفت و شرکت بازرگانی دولتی و غیره نامه نگاری هایی انجام داده ایم که پرداخت خود را زودتر انجام دهند و ما هم بتوانیم این درآمدها را زودتر بین ذینفعان توزیع کنیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34883
  • ارسال توسط :
  • منبع : تین نیوز

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.