• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4
منوچهر صفری

اعتبار یک هزار و ۲۵۰میلیاردی برای پروژه دو خطی کردن راه آهن زنجان

  • کد خبر : 34893
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳
اعتبار یک هزار و ۲۵۰میلیاردی برای پروژه دو خطی کردن راه آهن زنجان
مدیر کل راه آهن منطقه شمالغرب کشور، خبر از تخصیص اعتبار یک هزار و 250 میلیاردی برای پروژه دو خطی کردن راه آهن زنجان داد و گفت: طی چهار ماه سالجاری 14 هزار تن واردات روی داشته‌ایم.
0
(0)

منوچهر صفری، ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران از تخصیص بودجه یک هزار و ۲۵۰ میلیاردی برای پروژه دو خطی کردن راه آهن زنجان خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه بحث طلاقی و توقف قطارها حذف و طرح زوج و فرد آنها برقرار خواهد شد.

مدیر کل راه آهن منطقه شمالغرب کشور، ادامه داد: از دیگر مزایای این پروژه افزایش ظرفیت مسافرین و کاهش میانگین حدود ۶۰ دقیقه زمان سفر خواهد بود.

وی، گفت: برخلاف گذشته که هفته‌ای دو قطار به مشهد وجود داشت در حال حاضر روزی دو سفر اختصاصی به مشهد صورت می‌گیرد و رضایت‌مندی از این مسیر رو به افزایش است.

صفری، در رابطه با قطار فدک نیز افزود: قطار فدک در زمان خود قطار گرانی بود و به دلیل عدم استقبال حذف شد.

وی، همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاران از ایمنی راه آهن خبرداد و گفت: ایمنی در راه آهن برند راه آهن است و آمار وضعیت ایمنی نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است.

صفری در خصوص منطقه ویژه اقتصادی استان، اظهار داشت: برنامه پیش رو این است که شهرک صنعتی به شبکه ریلی متصل شود و در این طرح از مسیر خط انشعابی شهرک صنعتی یک انشعاب دیگر به منطقه ویژه اقتصادی گرفته شود.

مدیر کل راه آهن شمالغرب کشور، تصریح کرد: الویت و سیاست‌های کلان مسئولین ارشد راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزایش رضایت‌مندی مسافران است.

وی، در ارتباط با توقف راه اندازی زیرگذر جهت عبور مسافران راه آهن، تاکید کرد: برخلاف پیگیری ‌ها از ۱۵ سال پیش برای ایجاد زیرگذر، این پروژه تا به امروز ناکام مانده است چرا که صاحبان مغازه در این محدوده رضایت ندارند و مانع ساخت آن شده‌اند.

صفری، در خصوص ایستگاه باز بین المللی بناب-زنجان، گفت: واردات خاک روی شرکت‌های شهرک صنعتی به این ایستگاه منتقل می‌شود، اما در سال جاری به دلیل زلزله در ترکیه با رکود مواجه شد که خوشبختانه در یک ماه اخیر مشکلات آن تا حدودی حل شده است و در حال حاضر ۸۰ واگن در حال تخلیه است.

وی، در پایان اضافه کرد: در ایستگاه بناب برای صادرات و واردات مشکلی نداریم به طوری که سال گذشته حدود ۱۰۰هزار تن و در سال جاری  طی چهار ماه ۱۴ هزار تن واردات روی داشته‌ایم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34893
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایلنا

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.