• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
6
دیمیتری ازبروف

ابراز امیدواری روسیه به آغاز ساخت راه‌آهن رشت-آستارا در پنج ماه آینده

  • کد خبر : 34908
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۵۵
ابراز امیدواری روسیه به آغاز ساخت راه‌آهن رشت-آستارا در پنج ماه آینده
معاون وزیر حمل و نقل فدراسیون روسیه ابراز امیدواری کرد که عملیات ساخت راه‌آهن رشت-آستارا در راستای تکمیل حلقه مفقوده خط ریلی شاخه غربی کریدور شمال - جنوب تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی (اوایل دی ۱۴۰۲) آغاز شود.
0
(0)

بنا بر گزارش شامگاه جمعه سفارت ایران در مسکو، «دیمیتری ازبروف» این سخنان را در دیدار با کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه بیان کرد.
ازبروف در ادامه بر تاکید دولت روسیه برای اجرای کریدور شمال ـ جنوب به عنوان اولویت اول حمل و نقلی این کشور اشاره و در این راستا اعلام کرد: کار طراحی مسیر در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.
سفیر ایران در روسیه نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت شاخه شرقی کریدور شمال – جنوب از مسیر کشورهای قراقستان و ترکمنستان به سمت جنوب ایران، بر تاکید مسئولان دو کشور مبنی بر تسریع روند اجرایی شدن پروژه کریدور شمال ـ جنوب در مسیر راه آهن رشت – آستارا تاکید کرد.
جلالی شتاب بخشی به روندهای فنی و اداری مشارکت روسیه در ساخت راه آهن رشت ـ آستارا را خواستار شد.
در این دیدار، طرفین راه‌های توسعه همکاری‌های حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی را بررسی کردند.

پیش از این، ایران و روسیه برای تکمیل گذرگاه ریلی شمال – جنوب که شرق و جنوب آسیا را به شمال اروپا متصل می‌کند، توافقنامه احداث راه آهن رشت – آستارا را امضا کردند.
این توافقنامه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ و پس از سخنرانی آیت الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری فدراسیون روسیه بین نمایندگان دو کشور به امضا رسید.
مسیر غربی کریدور شمال – جنوب که کشورهای روسیه، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را شامل می‌شود، از نظر ریلی دارای یک حلقه مفقوده‌ای به مسافت ۱۶۲ کیلومتر بین رشت و آستارا بود که با امضای این توافق و احداث این مسیر ریلی عملاً جنوب آسیا از طریق ارتباط ریلی بین سن پترزبورگ و خلیج فارس به شمال اروپا متصل خواهد شد.
براساس این توافقنامه، فدراسیون روسیه ۱,۶ میلیارد یورو در این مسیر ریلی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
همچنین سیزدهم تیرماه ۱۴۰۲، در حاشیه نشست سه‌جانبه ایران، هند و روسیه که به میزبانی وزیر راه و شهرسازی کشورمان با مشارکت ۱۳ کشور برای تسهیل تردد در کریدور شمال-جنوب و با حضور مقامات کشورهای مختلف در تهران برگزار شد، قرارداد اجرایی پروژه رشت- آستارا میان دو کشور ایران و روسیه به امضاء رسید.
در این قراداد مدت زمان پروژه، قوانین و شرایط اجرایی پروژه، ضمانت‌نامه‌ها و … مشخص شده است و با اجرای آن، گروه‌هایی از ایران و روسیه در پروژه مستقر می‌شوند.
زمان اجرای این پروژه سه تا چهار سال پیش بینی شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34908
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.