• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
8
از اول شهریور انجام می‌شود

حذف اعزام‌های تندرو از برنامه حرکت قطارهای خط ۵

  • کد خبر : 34976
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
حذف اعزام‌های تندرو از برنامه حرکت قطارهای خط ۵
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از تغییر در برنامه حرکت قطارهای خط ۵ (تهران - گلشهر) و حذف اعزام‌های تندرو در این مسیر خبر داد.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه؛ مسعود درستی با اشاره به اجرای طرح بهینه سازی برنامه حرکت قطارها در خط ۵ گفت: یکی از تغییراتی که در این راستا از ابتدای شهریور ماه ۱۴۰۲ انجام می‌شود استفاده مناسب از ظرفیت تمام قطارهای خط ۵ و توزیع مناسب مسافران است که به این منظور اعزام قطارها از دو حالت عادی و تندرو خارج می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در روزهای عادی و غیرتعطیل هفته ۱۷۲ حرکت مسافری بین ایستگاه‌های تهران – گلشهر و بالعکس انجام می‌شود افزود: از این میان ۳۰ حرکت تندرو است که صبح‌ها از ساعت ۴:۳۰ تا ۹ از گلشهر به سمت تهران و بعدازظهرها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ از تهران به گلشهر هر ۲۰ دقیقه یکبار، انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: مسافران اعزام‌های تندرو گاهی ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در ایستگاه به انتظار آن می‌مانند در حالی که قطار عادی عموماً با صندلی‌های خالی ایستگاه را ترک می‌کند. اگر این مدت انتظار را به زمان حرکت قطار اضافه کنیم می‌بینیم که زمان رسیدن به مقصد تفاوت زیادی با اعزام عادی نخواهد داشت ضمن آنکه ما قصد داریم در طرح بهینه سازی زمان سیر حرکت در قطارهای خط ۵ را کاهش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: ضریب راحتی سفر با قطارهای عادی حدود ۳ برابر قطارهای تندرو است که یکی از دلایل آن ازدحام و تراکم بالای مسافر در قطارهای تندرو است که امکان نشستن روی صندلی را برای تعداد نسبتاً زیادی از مسافران غیرممکن می‌کند در حالی که معمولاً قطارهای عادی خلوت‌تر هستند و جا برای نشستن روی صندلی وجود دارد.
درستی با اشاره به اینکه سالیانه بیشترین آمار نقص فنی که منجر به تأخیر قابل‌ملاحظه در حرکت قطارها یا تخلیه مسافری می‌شود نیز در حرکت‌های تندرو رخ می‌دهد افزود: با حذف قطارهای تندرو سرفاصله حرکت قطارهای عادی خط ۵ در زمان پیک از ۲۰ دقیقه به ۱۰ دقیقه کاهش می‌یابد و این موضوع به‌خصوص در ایستگاه‌های میانی باعث ارائه خدمات بهتر به مسافران خواهد شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34976
  • ارسال توسط :
  • منبع : مترو

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.