• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
11
سیدمحمدحسین دهناد

تقاطع بلوار حافظ و ریل راه‌آهن در قم احداث می‌شود

  • کد خبر : 35002
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
تقاطع بلوار حافظ و ریل راه‌آهن در قم احداث می‌شود
شورای اسلامی شهر قم آغاز فرایند معاملات اجرای تقاطع غیر همسطح بلوار حافظ و ریل راه‌آهن را تصویب کرد.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از ایمنا، در جلسه امروز _ دوشنبه ششم شهریورماه_ شورای اسلامی شهر قم که به صورت رسمی و علنی در سالن شهید باکری ساختمان شورا برگزار شد، آغاز فرایند معاملات اجرای تقاطع غیرهمسطح بلوار حافظ و ریل راه‌آهن تصویب شد.

سیدمحمدحسین دهناد، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم در این جلسه با بیان اینکه با اجرای این پروژه خیابان حافظ در منطقه سه به خیابان تهرانی‌مقدم در منطقه ۶ متصل می‌شود، اظهار کرد: بودجه اختصاص یافته به این پروژه احداث تقاطع‌های غیرهمسطح بر اساس اولویت‌های طرح جامع در لایحه بودجه ۱۴۰۲ است.

وی با اشاره به مذاکراتی که در شورای شهر قم برای نحوه اجرای این پروژه صورت گرفته است، افزود: این تقاطع به صورت روگذر با طول ۲۰۰ متری اجرا خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه این روگذر هفت پایه خواهد داشت، گفت: اجرای این پروژه معارض ملکی ندارد اما نیاز به جابه‌جایی دو دکل برق است.

وی با اشاره به ۱۶ ماه زمان برای اجرای پروژه اظهار کرد: برآورد مالی این تقاطع ۸۰ میلیارد تومان است.

دهناد در توضیح نقشه این پروژه گفت: کوله پل از حافظ جنوبی آغاز شده، از ریل راه‌آهن عبور می‌کند و به انتهای خیابان تهرانی‌مقدم در منطقه ۶ می‌رسد.

به گفته وی این پروژه دو مسیر رفت، دو مسیر برگشت و کنارگذر عابر پیاده خواهد داشت که استانداردهای آئین‌نامه طراحی راه‌های شهری در آن لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه این روگذر رینگ دوم ترافیکی شهر قم را تکمیل می‌کند، اضافه کرد: محور فردوسی بعد از عبور از تقاطع میدان ارتش به تقاطع شهدای پرواز می‌رسد و پس از آن وارد محدوده منطقه دو می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اتصال این محور به میدان نوبت و بعد از ورود به منطقه ۶ و بلوار کشاورز افزود: پس از بلوار کشاورز این محور ترافیکی به بلوار شهید تهرانی‌مقدم می‌رسد که با احداث این پل روگذر اتصال بین دو منطقه شهر قم و دو محور صورت می‌گیرد.

وی پروژه احداث پل رودخانه برای اتصال منطقه سه و منطقه یک را یکی دیگر از پروژه‌های مکمل این طرح دانست و گفت: این پروژه علاوه بر کارکرد ترافیکی و اتصال دو منطقه شهری، خیابان حافظ را از بن‌بست خارج کرده و در آن محدوده رونق شهری ایجاد می‌کند.

دهناد با بیان اینکه فضای سبز دو طرف، یکی از چالش‌هایی است که این پروژه دارد و موجب شده که اجرای آن قدری دیرتر در دستور کار قرار بگیرد، اضافه کرد: در رفوژ وسط بلوار حافظ تعدادی درخت کاج است که باید جابه‌جا شود، در سمت دیگر پروژه در بوستان فاطمیه هم چند درخت داریم.

وی با اشاره به اینکه در طرح تفصیلی شهر هم فضای سبز پیش‌بینی نشده است، اما به این دلیل که در حریم دکل بوده، فضای سبز ایجاد شده است گفت: با احداث زیرگذر کل فضای سبز از بین می‌رفت اما با احداث روگذر فقط پایه‌ها با فضای سبز تداخل دارند، بر اساس آخرین تصمیم‌گیری‌ها از فضای زیر پل برای مبلمان شهری و فضای سبز استفاده خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به وجود معارض تاسیساتی در این پروژه افزود: نقشه پروژه به برق منطقه‌ای تهران ارسال شده است که دو دکل باید تلسکوپی شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=35002
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایمنا

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.