• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
7
سید میعاد صالحی

آغاز ساخت خط آهن ۳۶ کیلومتری بین شلمچه و بصره

  • کد خبر : 35052
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۳:۱۴
آغاز ساخت خط آهن ۳۶ کیلومتری بین شلمچه و بصره
مدیرعامل راه آهن از افزایش بیش از ۵ برابری قطارهای تهران-خرمشهر در ایام اربعین خبر داد و اظهار کرد: در صورت اتصال خط ریلی شلمچه-بصره، از مبدأ مشهد، تهران و قم، مردم عزیز بطور مستقیم تا کربلای معلی، طی مسیر دارند. همچنین زائرین عراقی نیز می‌توانند بطور کاملا ریلی، از عراق به شهرهای تهران، قم و مشهد دسترسی پیدا کنند.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، دکتر سید میعاد صالحی در گفتگو با بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما افزود: با حضور مقامات عالی رتبه‌ی ایرانی از جمله دکتر مخبر، معاون اول ریاست جمهوری و دکتر بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و همچنین نخست وزیر و وزیر حمل و نقل عراق، نقطه عطفی در روند ساخت این مسیر ریلی ایجاد شده‌است.
دکتر صالحی ادامه داد: طرف عراقی نیز، امروز نقشه به روز شده‌ مسیر را به طور رسمی تحویل جمهوری اسلامی ایران داده‌است و طبق آن، حدود ۳۶ کیلومتر، طول مسیر است و ان شاالله ظرف ۱۸ ماه بتوانیم بخش مین‌روبی و همچنین بخش احداث مسیر را با همکاری طرف عراقی به پیش ببریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با احداث پل در این مسیر اضافه کرد: به این جهت که در کنار بخشی از این پل، بایستی امکان کشتی‌رانی نیز وجود داشته‌باشد، این پل به صورت آسانسوری طراحی شده‌است و با توجه به مطالعات ژئوتکنیکی صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود بین ۱۸ ماه تا ۲ سال کار احداث آن، به طول انجامد.
وی تاکید کرد: راه‌اندازی مسیر ریلی مستقیم مشهد، تهران، کربلا می‌تواند موجب تحول در سبک زندگی زیارتی زائرین ایرانی شود.
گفتنی‌است ایستگاه راه‌آهن کربلا واقع در ۵ کیلومتری حرم مطهر حضرت عباس(ع) است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=35052
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی راه آهن

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.