• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
8
مصطفی نصیری ورگ

ایستگاه راه آهن شهید مطهری مشهد توسعه یافت

  • کد خبر : 35151
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
ایستگاه راه آهن شهید مطهری مشهد توسعه یافت
سکوهای ایستگاه راه‌آهن شهید مطهری واقع در بخش رضویه شهرستان مشهد با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال در راستای رونق صادرات ریلی از خراسان رضوی به آسیای مرکزی توسعه یافت.
0
(0)

مدیر کل راه آهن خراسان روز یکشنبه در بازدید استاندار خراسان رضوی از ایستگاه راه آهن شهید مطهری و زیرساخت های آن گفت:طی ماه های گذشته با اجرای طرح توسعه، طول سکوی شماره یک ایستگاه راه آهن شهید مطهری از ۲۵۰ به ۴۵۰ متر افزایش یافت و در حال حاضر سکوهای یک و دو این ایستگاه راه آهن به صورت همزمان ظرفیت تخلیه و بارگیری ۲۸۰ واگن باری را دارد.

مصطفی نصیری ورگ افزود:طرح توسعه ایستگاه راه آهن شهید مطهری از شهریور ماه پارسال در بخش های مختلف کلید خورد و تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال فقط در بخش توسعه سکوهای بارگیری هزینه شده است.

وی ادامه داد:هم اکنون ساخت سکوی سوم ایستگاه راه آهن شهید مطهری به طول ۴۵۰ متر و عرض ۱۵ متر در حال انجام است که تا ۲ ماه دیگر این طرح خاتمه یافته و ظرفیت بارگیری، تخلیه و «ترانشیپمنت» همزمان کالا در این ایستگاه به ۳۵۰ واگن باری افزایش می یابد.

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: طی پنج ماه ابتدایی امسال ۴۰۲ هزار تن کالا از راه آهن خراسان و ایستگاه راه آهن بین المللی سرخس به کشورهای آسیای مرکزی صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد رشد داشته است.

نصیری ورگ افزود:مقصد عمده این کالاهای صادراتی به ترتیب کشورهای ترکمنستان و ازبکستان بوده و سیمان و مصالح ساختمانی عمده ترین این کالاهای صادراتی است.

وی ادامه داد: از مجموع این تناژ کالای صادراتی، ۳۸۸ هزار تن معادل ۹۶ درصد در ایستگاه های راه آهن خراسان رضوی بارگیری شده که سهم ایستگاه راه آهن شهید مطهری به تنهایی از این بارگیری ها ۶۰ درصد است که نشان دهنده اهمیت این بارانداز ریلی در حوزه صادرات ریلی کشور از مرز سرخس است.

استاندار خراسان رضوی هم در این بازدید گفت: ایستگاه راه آهن شهید مطهری به عنوان عقبه مرزهای سرخس و دوغارون خراسان رضوی، پشتیبانی کننده تجارت و ترددهای تجاری از این مرزهاست.

یعقوبعلی نظری افزود: ۷۰ درصد صادرات و ترانزیت از مرز سرخس از طریق ریل انجام می شود و ایستگاه راه آهن مطهری عقبه سرخس است.

وی ادامه داد: خراسان رضوی و محدوده فعالیت ایستگاه شهید مطهری در بخش ترانزیت و صادرات کالا در کشور بسیار حائز اهمیت است چرا که این موقعیت جغرافیایی محل تلاقی گذرگاههای شمال- جنوب و غرب- شرق است.

استاندار خراسان رضوی گفت:تبادلات تجاری و فعالیت های بارگیری کالا در خطوط ریلی و جاده ای واقع در منطقه فعالیت ایستگاه راه آهن شهید مطهری می تواند به خوبی صادرات و ترانزیت کالا از استان تا بنادر جنوبی و شمالی کشور را نیز پوشش دهد.

نظری افزود: شهر فرودگاهی امام رضا(ع) قرار است در همین محدوده جغرافیایی ساخته شود و از طرفی “آماد شهر” استان نیز در همین منطقه برپا خواهد شد.

وی اضافه کرد: توسعه و فراهم آوری زیرساختهای لازم در این محدوده به عنوان جغرافیای تاثیرگذار در بخش صادرات، ترانزیت و حمل و نقل ریلی و جاده ای استان در دستور کار قرار دارد.

استاندار خراسان رضوی گفت: سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این بخش ورود کرده اند و لازم است هدف گذاری و راهبردهای مربوطه در استان به درستی تعریف شود.

ایستگاه راه آهن شهید مطهری در ۵۰ کیلومتری جنوب مشهد، در بخش رضویه این شهرستان و در حاشیه جاده مشهد -فریمان واقع شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=35151
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.