• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
9
علی نیکزاد

افتتاح راه‌آهن اردبیل – میانه نیازمند ۲ هزارمیلیارد تومان اعتبار است

  • کد خبر : 35199
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
افتتاح راه‌آهن اردبیل – میانه نیازمند ۲ هزارمیلیارد تومان اعتبار است
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با تأمین ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار راه‌آهن اردبیل - میانه بعد از ۱۷ سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
0
(0)

علی نیکزاد بعد از ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط دوم انتقال گاز به اردبیل، اظهار داشت: پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه به طول ۱۷۸ کیلومتر با صرف اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از پیشرفت ۹۵ درصدی برخوردار است.

وی تصریح کرد: این پروژه ریلی سخت و دشوار دارای تونل، پل و گالری متعدد است و در کنار اتصال راه‌آهن به اردبیل و پیوستن به کریدور سراسری، این پروژه باید تا پارس‌آباد ادامه پیدا کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار راه‌آهن اردبیل – میانه، بزرگراه اردبیل – سرچم به طول ۱۷۸ کیلومتر در حال اجرا است که تا پایان امسال ۷۸ کیلومتر از این مسیر به زیر بار ترافیک خواهد رفت.

نیکزاد افزود: به غیر از ۵۰ کیلومتر این مسیر که دارای تونل است، در مابقی مسیر توسط پیمانکاران عملیات اجرایی چهار خطه اردبیل – سرچم در حال انجام است.

وی به دیگر زیرساخت این استان در حوزه فرودگاه اشاره کرد و ادامه داد: ۵۶ پرواز در هفته در فرودگاه اردبیل دایر شده و اکثر شرکت‌های هواپیمایی به استان پرواز دایر کردند و قرار است به زودی شرکت زاگرس نیز پروازهای خود را به مقصد فرودگاه اردبیل دایر کند.

نیکزاد به انتقال ۴۰ میلیون متر مکعب آب از سد شهریار با مجوز وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: قرار بود انتقال آب از سد عمارت و یا گیوی به استان انجام شود که این امر منتفی است و امیدواریم با انتقال ۵۰ میلیون متر مکعب آب از سد شهریار تأمین منابع آب پایدار را در این استان شاهد باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از استقلال شرکت برق استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومانی پست فوق توزیع به ظرفیت یک‌هزار و ۱۵۰ مگاوات در حال اجرا است تا فراتر از ظرفیت مصرف استان تولید برق و اتصال آن را به شبکه سراسری شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: در بخش طرح‌های فاضلاب نیز در نیر، سرعین و اردبیل پروژه جمع‌آوری فاضلاب اجرایی شده و در نمین نیز به زودی این پروژه آغاز می‌شود.

نیکزاد مطلوبیت آغاز سریع پروژه خط انتقال دوم گاز را به اردبیل یادآور شد و بیان کرد: ۱۱ میلیون متر مکعب در حال حاضر مصرف گاز استان است که با افزایش ۱۴ میلیون متر مکعب، این ظرفیت تا ۲۵ میلیون متر مکعب ارتقا می‌یابد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای خط دوم انتقال علاوه بر صنایع، شهرک‌های گلخانه‌ای نیز از این زیرساخت استفاده خواهند کرد و ما نتایج مطلوب این سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی را تا ۱۰ سال آینده در استان شاهد خواهیم بود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=35199
  • ارسال توسط :
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.