• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
11
مدیرکل راه آهن خراسان

ایستگاه راه آهن مطهری مشهد نیازمند استقرار ادارات متولی حمل و نقل بین المللی است

  • کد خبر : 35219
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
ایستگاه راه آهن مطهری مشهد نیازمند استقرار ادارات متولی حمل و نقل بین المللی است
مدیر کل راه آهن خراسان رضوی گفت: ایستگاه راه آهن شهید مطهری مشهد نیازمند راه اندازی پنجره واحد گمرکی و خدمات حمل و نقلی است و در حال حاضر این اداره کل برای میزبانی از همه دستگاه های خدمت رسان و متولی حوزه حمل و نقل بین المللی در این ایستگاه آمادگی دارد.
0
(0)

مصطفی نصیری ورگ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر راه آهن مکانی با زیربنای هزار و ۲۰۰ مترمربع برای استقرار کامل اداره گمرک و سایر دستگاه های متولی در حوزه صادرات و ترانزیت در ایستگاه شهید مطهری در کیلومتر ۳۵ جاده فریمان فراهم کرده است.

وی ادامه داد: برخی از فعالیت های گمرکی در این ایستگاه باری انجام می شود اما برای فعالیت کامل این امور نیازمند استقرار کامل همه بخش ها و ادارات درگیر با امور تجاری و صادرات در ساختمان واحدی به عنوان” پنجره واحد” هستیم.

مدیر کل راه آهن خراسان رضوی گفت: هم اکنون با اجرای طرح توسعه سکوهای بارگیری، به صورت همزمان ۳۰۰ واگن می توانند در این ایستگاه لجستیکی عملیات بارگیری و تخلیه بار را انجام دهند و زمینه برای جابجایی بار از کامیون به واگن و بالعکس( ترانشیپمنت) نیز فراهم است.

نصیری اضافه کرد: هفت هزار مترمربع سوله نیز از سوی راه آهن در اجاره انبارهای عمومی گمرک قرار دارد و علاوه بر این دستگاه های وزن کشی نیز در این ایستگاه مستقر شده اند.

وی ایستگاه راه آهن باری شهید مطهری را پشتیبان صادرات و ترانزیت ریلی کالا از خراسان رضوی و کشور به ترکمنستان و آسیای مرکزی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد از بارگیری کالای صادراتی به ترکمنستان در این ایستگاه و ۳۰ درصد بقیه در ایستگاه های مشهد، سرخس، تربت حیدریه و بقیه کشور انجام می شود.

ایستگاه راه آهن شهید مطهری در کیلومتر ۳۵ جاده فریمان، پشت زندان سنگ بست به عنوان عقبه مرزهای سرخس و دوغارون خراسان رضوی، پشتیبانی کننده تجارت و ترددهای تجاری از این مرزها باشد.

همچنین تبادلات تجاری و فعالیت های بارگیری و ترانشیپمنت کالا در خطوط ریلی و جاده ای واقع در منطقه فعالیت ایستگاه راه آهن شهید مطهری عملیات صادرات وترانزیت کالا از استان تا بنادر جنوبی و شمالی کشور را نیز پوشش می دهد.

ایستگاه راه آهن شهید مطهری از طریق ریل در فاصله ۱۵۷ کیلومتری مرز سرخس با ترکمنستان و ۳۵ کیلومتری مشهد واقع شده است.

ایستگاه راه آهن شهید مطهری از مسیر جاده ای در ۳۵ کیلومتری جنوب مشهد، در بخش رضویه این شهرستان و در حاشیه جاده مشهد- فریمان واقع شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=35219
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.