• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
12
محمدعلی موسی پور

آغاز صادرات سیمان با استفاده از خطوط ریلی در بندر امیرآباد

  • کد خبر : 35254
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲:۳۸
آغاز صادرات سیمان با استفاده از خطوط ریلی در بندر امیرآباد
نخستین محموله صادراتی سیمان از طریق خطوط ریلی راه آهن ایران وارد بندر امیرآباد شده است
0
(0)
مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد از ورود اولین محموله صادراتی سیمان از طریق حمل ریلی به بندر امیراباد با هدف صادرات به کشور‌های مشترک المنافع خبر داد و گفت: شرکت سیمان شاهرود محموله صادراتی خود به میزان چهار هزار تن را از طریق حمل ریلی از راه آهن شاهرود به بندرامیرآباد منتقل کرد تا با حمل یکسره از طریق خط دریایی مبادی بندر امیراباد به کشور‌های حاشیه دریای خزر صادر شود.
محمدعلی موسی پور افزود: در مرحله اول ۱۴ واگن به میزان ۷۵۶ تن سیمان به بندرامیرآباد وارد و قرار است مابقی آن روزانه به میزان ۵۰۰ تن توسط واگن وارد بندرامیرآباد شود.

او یکی از برنامه‌های راهبردی بندرامیرآباد در حوزه صادارت را عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد بدون نفت و کسب سهم بیشتر صادرات غیرنفتی در حوزه خزر عنوان کرد و شرایط خاص کشور‌های حوزه CIS و نیاز این کشور‌ها به واردات سیمان را فرصت مناسبی دانست تا با بهره گیری از ظرفیت بالای تولید کالا در کشور، تجارت دریا محور توسعه یابد.

موسی پور یکی دیگر از ویژگی‌هایی که بازرگانان و صاحبان کالا را به انجام امور تجاری از طریق بندرامیرآباد ترغیب می‌کند، دارا بودن شقوق مختلف حمل ونقل عنوان کرد و گفت حمل و نقل ریلی و مسیر دریایی با توجه به ضریب ایمنی بالاتر و هزینه کمتر، یکی از جذابترین مسیر ترکیبی صادراتی نسبت به سایر شقوق حمل و نقل می‌باشد.

بر اساس آمار در شش ماهه اول سال جاری بیش از ۵۶۰ هزار تن سیمان از طریق حمل جاده‌ای وارد بندر و سپس به کشور‌های حاشیه دریای خزر صادر شد.

مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد در پایان افزایش همکاری متقابل شرکت‌های سیمان و بندرامیرآباد را موجب توسعه صادرات و افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بندر برشمرد و تأکید کرد بندرامیرآباد با ایجاد زیرساخت‌های مناسب نوید بخش گسترش بازار‌های صادراتی محصولات تولیدی به کشور‌های حوزه CIS است

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=35254
  • نویسنده : رسولی
  • ارسال توسط :

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.