• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
9
سید میعاد صالحی

سیر لکوموتیوهای دارای قابلیت اطمینان بیش از ۸۰ درصد در مسیرهای پر ترافیک

  • کد خبر : 35257
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲:۴۲
سیر لکوموتیوهای دارای قابلیت اطمینان بیش از ۸۰ درصد در مسیرهای پر ترافیک
مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مدیران عامل شرکت‌های مالک لکوموتیو گفت: در نظام جدید سیر و حرکت لکوموتیوها در شبکه ریلی کشور تنها لکوموتیوهای با قابلیت اطمینان بالای ۸۰ درصد امکان سیر در مسیرهای پرترافیک و ویژه خواهند داشت.
0
(0)

نشست صمیمانه مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت راه آهن ج.ا.ا. با مدیران عامل شرکتهای مالک لکوموتیو بخش خصوصی در حاشیه دهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی از ساعت ۱۳ تا ۱۷ روز چهارشنبه ۵ مهر برگزار شد.

به گزارش ریل نیوز ، در ابتدای این نشست که به دعوت سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با شرکتهای مالک لکوموتیو بخش خصوصی در غرفه راه آهن در دهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی دیدار و گفت‌وگو کرد و دیدگاه‌ها و درخواست‌های آنان را مورد بررسی قرار داد.

در این نشست صالحی ضمن تشکر از همراهی مالکین لکوموتیو در عبور از شرایط سخت ناشی از شرایط عمومی کشور از یک سو و بدهی های به ارث رسیده از سوی دیگر که بخشی از آن در مقاطعی به مالکین لکوموتیو منتقل شده به تلاش های گسترده در تامین منابع مالی از منابع مختلف و تغییر رویکرد مدیریت راه آهن در دوره جدید و انضباط بخشی مالی و ایجاد تحول در نظام درآمد و هزینه راه آهن اشاره کرد.

وی همچنین با تقدیر از حمایت‌های دولت سیزدهم و وزیر راه و شهرسازی از تصویب برخی مصوبات در هیات دولت طی ماههای اخیر و رسیدن به مراحل پایانی طی فرایندهای مربوطه خبر داد و گفت: نتیجه این تلاشها در ۶ ماهه دوم سال جاری به حول و قوه الهی به ثمر خواهد رسید.

صالحی ضمن اشاره به پایش گزارشات آماده بکاری و قابلیت اطمینان لکوموتیوها، بر افزایش هرچه بیشتر آماده بکاری و مهمتر از آن کاهش خرابی ها و افزایش قابلیت اطمینان لکوموتیوها با انجام تعمیرات پیشگیرانه و مطابق دستورالعمل‌های نگهداری و تعمیرات تاکید کرد و از توقف کلیه لکوموتیوها با قابلیت اطمینان زیر ۵۰ درصد در شبکه ریلی و انجام تعمیرات ویژه آنها در طول یک‌سال گذشته خبر داد که نتیجه آن افزایش ۵ درصدی قابلیت اطمینان در انواع لکوموتیوهای شبکه ریلی کشور بوده است.

مدیر عامل راه‌آهن با بیان اینکه در نظام جدید سیر و حرکت لکوموتیوها در شبکه ریلی کشور بر مبنای اطلس بار و مسافر، صرفا لکوموتیوهای با قابلیت اطمینان بالای ۸۰ درصد امکان سیر در مسیر های ویژه و پرترافیک را خواهند داشت، این تصمیم را به صلاح و صرفه همه ذینغعان شبکه ریلی دانست که در نتیجه آن سیر ایمن تر و افزایش سرعت حمل بار و مسافر در شبکه را شاهد خواهیم بود و در نتیجه بهره‌وری ناوگان و شبکه ریلی به میزان قابل توجهی ارتقاء می‌یابد.

همچنین در این نشست موارد مختلفی طرح شده و مورد بررسی قرار گرفت که از آن جمله میتوان به اصلاح تعرفه، کاهش زمان پرداخت مطالبات شرکتها، نحوه انعقاد قراردادهای تامین خدمات نیروی کشش و حمایت راه آهن از سرمایه گذاری بخش خصوصی در تامین لکوموتیو اشاره کرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=35257
  • نویسنده : رسولی
  • ارسال توسط :

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.