• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
8
بنیاد مستضعفان

۱۰۰ دستگاه لکوموتیو به ظرفیت ناوگان ریلی کشور اضافه می‌شود

  • کد خبر : 35262
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
۱۰۰ دستگاه لکوموتیو به ظرفیت ناوگان ریلی کشور اضافه می‌شود
همزمان با برگزاری دهمین نمایشگاه حمل‌و نقل ریلی تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به منظور تامین ۱۰۰ لکوموتیو و ۲۵۰۰ دستگاه واگن باری بین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت هلدینگ حمل‌ونقل ریلی بنیادمستضعفان به امضا رسید.
3
(2)

شرکت راه‌آهن در ۲ سال اخیر با هدف جبران کمبود ناوگان باری، مسافری و لکوموتیو با تلاش برای ایجاد زیر ساخت مالی درصدد جذب سرمایه گذاری است تا کمبود بلیت مسافری و لکوموتیو را در این حوزه جبران کند.

در همین راستا تفاهم نامه سرمایه گذاری جهت تامین ۱۰۰ دستگاه لکوموتیو و ۲هزار و ۵۰۰ دستگاه واگن باری در حاشیه دهمین نمایشگاه حمل‌و نقل ریلی بین راه آهن جمهوری اسلامی و بنیاد مستضعفان منعقد شد.

«میعاد صالحی»، مدیرعامل راه آهن در مراسم امضای تفاهم‌نامه تصریح کرد: با توجه به اهتمام دولت سیزدهم جهت توسعه حمل‌ونقل ریلی، از ابتدای شروع به کار دولت، پیگیری‌ها جهت مشارکت با بخش‌های دولتی، خصوصی و نهادهای انقلابی آغاز شد و طی یکسال گذشته، با توجه به مذاکراتی که با ریاست بنیادمستضعفان انجام پذیرفت، از سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل ریلی استقبال کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با تلاش بنیاد مستضعفان برای ایجاد ساختار جدید، هلدینگ جدید حمل‌و نقل ریلی بنیاد مستضعفان راه‌اندازی و اکنون به مرحله امضای تفاهم‌نامه جهت سرمایه‌گذاری به منظور تامین ۱۰۰ دستگاه لکوموتیو و ۲۵۰۰ دستگاه واگن باری انجامیده است که امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه جهشی در عبور از گلوگاه‌ها در حوزه حمل‌ونقل ریلی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت هلدینگ حمل و نقل ریلی بنیاد مستضعفان نیز بعد از امضای این تفاهم نامه گفته است: حوزه‌ حمل‌ونقل ریلی از جمله حوزه‌هایی است که درصد بازده آن نسبت به سایر حوزه‌ها بالا نیست و نیاز است تا در آن سرمایه‌گذاری صورت پذیرد.

وی گفت: اکنون نواقصی درحوزه ریلی وجود دارد، از جمله اتصال بندر چابهار به زاهدان و چندین پروژه دیگر که نیاز است در آن سرمایه‌گذاری انجام شود.طی جلسه‌ای که اخیرا با بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و موضوع آن حوزه حمل‌و نقل ریلی است، موضوعات بسیار خوبی مطرح شد که به زودی در خصوص آن، اطلاع رسانی می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=35262
  • نویسنده : عباسی
  • ارسال توسط :
  • منبع : قدس انلاین

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.