• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
12
محمد طیب صحرایی

اتمام طرح راه آهن اسلام آباد غرب از اولویت‌های کرمانشاه است

  • کد خبر : 35391
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱
اتمام طرح راه آهن اسلام آباد غرب از اولویت‌های کرمانشاه است
محمد طیب صحرایی" شامگاه پنجشنبه در ادامه سفر خود به شهرستان اسلام آبادغرب؛ در شورای اداری استان که به بررسی مشکلات این شهرستان اختصاص داشت؛ همچنین از پیگیری جدی برای اجرای طرح راه آهن کرمانشاه به اسلام آبادغرب با تصویب بیش از ۲ هزار میلیارد تومان خبر داد.
5
(4)

استاندار کرمانشاه در ادامه این جلسه با اشاره به محدودیت مالی برای اجرای پروژه ها با توجه به آیین نامه تفویض اختیار به استان ها در راستای تامین اعتبارات از محل مولدسازی از دستگاه های اجرایی خواست املاک و ظرفیت های تحت اختیار خود را برای مولد سازی در قالب یک طرح معرفی کنند.

به گزارش ریل نیوز به نقل از ایلنا , صحرایی طرح مولدسازی را فقط شامل فروش و اجاره دادن اموال و دارایی‌ها ندانست و گفت: دستگاه‌ها با مولدسازی باید به فکر انجام کارهایی باشند که برای اجرای طرح‌ها تامین اعتبار و برای آنها درآمد داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به تصویب طرح‌های حوزه‌های مختلف مانند طرح آبرسانی به روستاها، اصلاح شبکه آب شرب و اصلاح انتقال فاضلاب شهری، نهر کشی رودخانه ارمنی، اصلاح و بهینه سازی شبکه برق شهری و روستایی، احداث مدرسه و تجهیز و تعمیر مدارس، آسفالت و روکشی راه و معابر اصلی و فرعی شهری و روستایی، احداث زمین چمن مصنوعی، پروژه حوزه کشاورزی، مسکن و راه و شهرسازی روستایی و شهری(مسکن ملی) و دیگر مصوبات از دستگاه اجرایی خواست حتما آنها را در مدت زمان تعیین شده اجرایی کنند.

صحرایی در ادامه ایجاد اشتغال را همچنان اولویت استان معرفی کرد و از ارگان و ادارات خواست موانع سر راه سرمایه گذاران و واحدهای راکد را با هم افزایی بر دارند.

صحرایی از پیگیری  برای احداث بازارچه هنرمندان در اسلام آبادغرب خبر داد و گفت: این مجموعه در یک مکان مناسب و در مسیر بزرگراه کربلا جانمایی شده و بخشی از زیرساخت‌های آن فراهم شده است.

مقام عالی استان تاکید کرد: این مجموعه باید با یک معماری فاخر و بومی ساخته و تبدیل به مکانی برای عرضه صنایع دستی و آثار ارزشمند هنرمندان منطقه شده و تابستان سال آینده هم آماده ارائه خدمات شود.

وی، همچنین از اجرای طرح پایش رشته های دانشگاهی در استان خبر داد و گفت: در نشست اخیر با معاون آموزشی وزیر علوم، توافق شد رشته‌های مجموعه های دانشگاهی متناسب با اولویت‌های پیشرفت استان در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی، تجارت و بازرگانی و غیره بازنگری شوند تا فارغ التحصیلان بتوانند با توجه به ظرفیت‌های استانی مشغول به کار شوند و با توانمندی های خود به پیشرفت کرمانشاه کمک کنند.

صحرایی همچنین عنوان کرد: متاسفانه طرح های مسکن نیمه کاره زیادی در استان وجود دارد که از هفته آینده این مجموعه‌ها پس از رفع مشکل در شورای مسکن استان، در دستور کار برای تکمیل قرار می گیرند.

وی، همچنین از بازنگری طرح های هادی روستاها خبر داد و گفت: طرح های هادی روستاها، سال هاست بازنگری نشده است و با اینکار امکان توسعه ساخت و سازها در روستاها فراهم می شود.

صحرایی در ادامه سخنانش گفت: معتمدین و منتقدین ریشه‌های هر منطقه و عامل پایداری آن هستند و جایگاه این عزیزان باید پاس داشته شود.

وی افزود: این بزرگواران از چهره های بومی منطقه هستند و با نگاه جامع تر و واقعی تری نسبت به مشکلات موجود و راهکارهای بهتری برای حل این مشکلات دارند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: مقدمات راه‌اندازی مجمع خیرین در حال انجام است و در وزارت کشور هم اجرایی شدن این طرح را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: جایگاه معتمدان و بزرگان استان نباید تنها به پیگیری صلح و سازش محدود شود. این موضوع ابعاد مختلف عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و مردمی سازی را در بر می گیرد که می توان از ظرفیت آنان در قالب مجمع خیرین بهره گرفت.

صحرایی در بخشی از سخنانش عنوان کرد: در استان کرمانشاه ممنوعیتی برای بکارگیری جوانان اهل حق در ادارات و یا ارائه خدمات به این عزیزان وجود ندارد.

وی گفت: خوشبختانه یک فضای همدلی و برادری در استان وجود دارد و تعدادی از مدیران نیز از مذاهب و فرق مختلف از جمله اهل سنت و جامعه اهل حق هستند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=35391
  • نویسنده : حق پناه
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایلنا

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.