• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
11
امید احمدی

۱۱۷ هزار مورد آزمایش در پروژه ملی راه آهن همدان- سنندج به ثبت رسید

  • کد خبر : 35451
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
۱۱۷ هزار مورد آزمایش در پروژه ملی راه آهن همدان- سنندج به ثبت رسید
مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کردستان، گفت: این آزمایشگاه در راستای اهداف دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی موفق شد با نقش آفرینی در پروژه راه آهن همدان- سنندج با ارائه خدمات مطالعاتی، مشاوره‌ای و آزمایشگاهی ضمن ارتقاء کیفی، سهم به سزایی در آماده‌سازی و افتتاح این پروژه مهم ریلی در کشور داشته باشد.
4.3
(3)

به گزارش ریل نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، امید احمدی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کردستان گفت: مسیر ریلی همدان- سنندج نزدیک به ۱۵۱ کیلومتر طول دارد که از ایستگاه راه‌آهن همدان آغاز می‌شود و پس از عبور از حوالی شهرهای بهار، لالجین، صالح‌آباد و قروه در گردنه صلوات‌آباد به ایستگاه سنندج می‌رسد که ۸۷ کیلومتر از این کلان پروژه در استان کردستان قرار دارد.

احمدی تصریح کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کردستان با انجام بیش از ۱۱۲ هزار و ۲۸۳ مورد آزمایش عملیات خاکی، ۹۸۵ مورد آزمایش عملیات بتنی، ۱۶ جلد گزارش مطالعات ژئوتکنیک و یک هزار و ۶۳۶ مورد آزمایش مرتبط، ۱۷ جلد طرح اختلاط بتن و آسفالت دارای ۱۷۰ آزمایش مرتبط، ۱۵۲ مورد آزمایش مکانیک خاک و سنگ، ۶۹۰ مورد آزمایش میلگرد، ۲۰ گزارش مطالعات CBR  ۵۲ اکیپ روز تست‌های جوش و غیر مخرب و یک هزار و ۳۰ مورد آمایش میلگرد و سیمان ضمن ثبت رکورد شاخص در یک پروژه ملی گزارش‌های خود را با دقت، سرعت و منطبق بر استانداردهای ملی و بین‌المللی تحویل کارفرما داده تا سهم بزرگی در آماده سازی این پروژه برای افتتاح و استفاده هموطنان داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این پروژه ملی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با انجام آزمایش بر روی بیش از ۵۲ هزار متر مکعب خاکریز، ۲۲۰ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۶۰ هزار متر مکعب کانال کشی، ۵۰ هزار متر مکعب جاده دسترسی ، ۱۷ هزار و ۹۰۰ متر مکعب اساس، ۷ هزارو ۵۰۰ تن آسفالت بیندر، ۶ هزار و ۲۰۰ تن آسفالت توپکا و ۱۵۴ دستگاه پل مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی انجام داده است.

احمدی گفت: راه آهن همدان- سنندج در طول مسیر خود در استان کردستان دارای ۶ ایستگاه شامل ۳ ایستگاه در شهرهای سنندج، دهگلان و قروه بوده و همچنین و سه ایستگاه ترافیکی در شهرهای دوسر، آونگان و آق قلعه است.

وی با اشاره به نقش آفرینی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کردستان در این پروژه اضافه کرد: طول خط آهن تهران_ همدان – سنندج ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به طول ۲۷۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و از ۱۵۱ کیلومتر طول خط ریلی همدان- سنندج نیز ۶۴ کیلومتر از آن در حوزه استان همدان واقع شده و از شهرهای بهار و لالجین عبور کرده و سپس وارد استان کردستان می‌شود.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کردستان گفت: از جمله مزایای بهره‌برداری از این خط ریلی می‌توان به کاهش تصادفات جاده‌ای، تسهیل سفر، توسعه صنعت گردشگری، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، اشتغالزایی و کاهش مصرف سوخت اشاره کرد.

احمدی افزود: این شرکت با ارتقاء کیفی، کاهش هزینه‌ها و افزایش طول عمر مفید پروژه‌های عمرانی کشور نقش به سزایی در تحقق اهداف دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی در افزایش کیفیت پروژه‌های عمرانی در کشور ایفا می‌کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=35451
  • نویسنده : حق پناه
  • ارسال توسط :

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.