• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
10
بهروز محبی نماینده مردم سبزوار

اختصاص ٣٠٠ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه آهن سبزوار

  • کد خبر : 35478
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
اختصاص ٣٠٠ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه آهن سبزوار
نماینده مردم غرب خراسان در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ٣٠٠ میلیارد تومانی اعتبار برای تکمیل راه آهن سبزوار خبر داد.
4.1
(16)

بهروز محبی نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اعلام اینکه موتور سنکرون نیروگاه داورزن در حال تحویل و تکمیل راه‌آهن سبزوار رو به پایان است گفت: معتقدیم باید زیرساخت‌ها را به صورت بنیادی تقویت کنیم تا ظرفیت ایجاد شود. زیرساخت‌هایی مثل آب، برق، گاز، راه، ریل، فرودگاه و به طور خاص، منطقه ویژه اقتصادی که باید در دستور کار اجرایی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل راه آهن سبزوار اختصاص داده شده است نیز ادامه داد: طرح تکمیل راه آهن سبزوار به طول ۴۸ کیلومتر، از ایستگاه «سلطان آباد» خوشاب به شهر سبزوار، یکی از مطالبات دیرین مردم منطقه است که بدین منظور، ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. با اختصاص این میزان اعتبار تسهیلات ماده ۵۶ بانکها که در مرحله پایانی بروکراسی های اداری است، طرح اتصال سبزوار به شبکه ریلی کشور، به گام های پایانی نزدیک می شود.

نماینده سبزوار، با اشاره به اینکه در بودجه سال ۱۴۰۲، برای راه آهن سبزوار حدود ۹۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شد که در کمیسیون تلفیق بودجه، این میزان به ۱۱۵ میلیارد تومان، افزایش یافته است گفت: طی سال جاری، ۵۰۰ هزار مترمربع صرف بهسازی، زیرسازی و آسفالت معابر مناطق روستایی غرب خراسان، از محل جذب و تامین قیر تهاتری و مصرفی، شده است.همچنین اجرای ۲۷ قرارداد بهسازی و روکش آسفالت راههای شریانی و اصلی غرب خراسان به میزان ۲۸۹ کیلومتر، در حال اجرا است که وضعیت راههای منطقه را، تا حدودی بهبود بخشیده است.

محبی ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز، برای حوزه راههای روستایی غرب خراسان اختصاص و ابلاغ شده که از این محل، جبران عقب ماندگی حوزه راههای روستایی شهرستان های منطقه، تا حدودی برطرف می شود.

وی در خصوص نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی داورزن اضافه کرد: مرحله نخست نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی برق «ابن یمین» در شهرستان داورزن، به عنوان یکی از اَبَر پروژه‌های منطقه غرب خراسان، هم اکنون آماده بهره برداری است.این نیروگاه سیکل ترکیبی، پس از فرآیند «سنکرون» با همگام سازی و اتصال به شبکه سراسری برق، آماده ارائه خدمات است.نیروگاه برق ۵۴۶ مگاواتی داورزن، یکی از طرح های اساسی و زیرساختی منطقه غرب خراسان، در راستای افزایش ظرفیت تولید برق به میزان ۳۶۰ مگاوات است که در ۲ مرحله اجرا می شود.

نماینده مردم غرب خراسان با اشاره به اینکه وزیر نیرو دستور تجهیز و اتمام واحد دوم گازی این نیروگاه را، اعلام کرده است که با بهره برداری از آن، بخشی از ناترازی برق در استان و کشور، برطرف می شود نیز گفت: طرح مطالبات تقسیماتی در کل کشور ناکام مانده است و تلاش‌ها برای ایجاد استانی جدید به‌عنوان خراسان غربی، گفت موضوع تشکیل استان به‌طور کلی در سطح کشور با مشکلاتی روبرو است که فرصت طرح آن را نمی‌دهد.

وی توضیح داد:در لایحه‌ای که قرار بود در این خصوص به مجلس بیاید، همه وارد شدند و پیشنهادهای تقسیماتی خودشان را مطرح کردند.

محبی در ادامه، به چالش‌هایی که با تغییرات تقسیماتی قبلی ایجاد شده است اشاره کرد و با مثال زدن ارتقاء ششتمد به شهرستان، گفت:در حال حاضر، مشکلات بسیاری وجود دارد؛ از جمله، وضعیت نامناسب استقرار ادارات کمااینکه سازمان ادارهٔ استخدامی هم برای جذب نیرو شرایط نامساعدی دارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد آرا: 16

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=35478
  • نویسنده : حق پناه
  • ارسال توسط :

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.