• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
5
غلامحسین دباغ ترشیزی

پایانه کانتینری در راه‌آهن قم راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 35509
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۳:۰۷
پایانه کانتینری در راه‌آهن قم راه‌اندازی می‌شود
مدیرکل راه‌آهن قم با اشاره به راه‌اندازی پایانه کانتینری راه‌آهن قم در محل سکوی انبارهای عمومی گمرک این استان، گفت: طرح فوق در رونق صادرات و واردات کالا به قم نقش مهمی خواهد داشت.
4.4
(8)

به گزارش ریل نیوز , غلامحسین دباغ ترشیزی روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا،افزود: به‌منظور تسهیل درحمل کانتینر و نیز کاهش هزینه‌ها همچنین به جهت جذب بار، پایانه کانتینری راه‌آهن قم در محل سکو و انبارهای عمومی گمرک استان که متصل به خطوط ریلی ایستگاه “گار مانوری”‌ قم است به‌زودی آغاز به کار می‌کند.

وی گفت: در مرحله نخست و با توجه‌به شروع کار پایانه، تعداد کانتینرهای دارای بار صادره از این اداره‌کل ۵۰۰ کانتینر در ماه پیش‌بینی‌ شده که با مرور زمان با افزایش بارهای وارده و صادره، تعداد افزایش خواهد داشت.

دباغ عنوان کرد: باتوجه‌ به کاهش هزینه‌های حمل به علت عدم بازگشت کانتینر خالی و کاهش هزینه‌های “دموراژ”، افزایش تخلیه و بارگیری در زمان کوتاه قابل‌تصور است.

وی گفت:‌ همچنین شهرک‌های صنعتی مستقر در برخی شهرهای نزدیک به قم نیز می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی در پایان اظهار داشت:راه آهن قم درحال رایزنی با ادارات مستقر در شهر ساوه و منطقه ویژه صنعتی کاوه جهت احداث پایانه مشابه بوده که به نتایج مناسب رسیده و به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

در بخش صنعت استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 8

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=35509
  • نویسنده : حق پناه
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.