• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
8
میرحسن موسوی

فروش رانتی بلیت قطار به گروه‌های خاص نداریم

  • کد خبر : 35536
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱:۳۲
فروش رانتی بلیت قطار به گروه‌های خاص نداریم
معاون راه‌آهن درباره انتقادات مردم از کمبود بلیت و اینکه آیا گروه‌هایی اعم از افراد یا شرکت‌ها سهمیه‌ خاصی در بلیت‌های قطار دارند و در فروش بلیت به صورت اینترنتی محدودیت یا سهمیه خاصی برای برخی افراد وجود دارد، گفت: بلیت به افراد خاص عرضه نمی‌شود و در راه آهن اساسا قاعده فروش بلیت چارتری وجود ندارد.
4
(1)

میرحسن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره انتقادات مردم از کمبود بلیت و اینکه آیا گروه‌هایی اعم از افراد یا شرکت‌ها سهمیه‌ خاصی در بلیت‌های قطار دارند و در فروش بلیت به صورت اینترنتی محدودیت یا سهمیه خاصی برای برخی افراد وجود دارد، گفت:  بلیت‌های راه آهن با نظارت دقیق و منطقی توزیع می‌شود بطوریکه در چند سال گذشته ما هیچ گلایه و شکایتی از گران فروشی و بازار سیاه بلیت نداشتیم و اگر بوده بسیار انگشت شمار بوده و آن هم به صورت جعل بلیت بوده‌است چراکه امکان ندارد کسی از طریق سیستم فروش بلیت، بتواند گران‌فروشی کند.

بلیت‌هایی که عرضه می‌کنیم با اطلاع رسانی قبلی از طریق رسانه‌های عمومی به اطلاع مردم رسانده می‌شود که از دو طریق اینترنتی و مراکز مجاز فروش بلیت به فروش می‌رود.
وی با تاکید بر اینکه بلیت به افراد خاص عرضه نمی‌شود و در راه آهن اساسا قاعده فروش بلیت چارتری وجود ندارد، اظهار داشت: بلیت‌های گروهی براساس مقررات مصوب که دستور عالی‌ترین مقامات کشور است در بعضی ایام به ویژه زیارت امام رضا (ع) ۱۰درصد سهمیه بلیت به صورت گروهی در اختیار دانش آموزان، دانشجویان و هیات‌های عزاداری قرار می‌دهیم و به جز این، بلیت گروهی در اختیار آژانس قرار نمی‌دهیم و تلاش ما توزیع عادلانه بلیت بین مردم است.

معاون راه‌آهن ادامه داد: واقعیت این است که تعداد ناوگان ما نسبت به تعداد تقاضای سفر کم است و تعداد قطارها متناسب با تقاضای بلیت به مردم نیست و باید دولت و مجلس در بودجه ریزی و اعتبارات به راه آهن کمک کنند. هم در بخش لکوموتیو و هم در بخش ناوگان مسافری، ما احتیاج داریم که بخش غیردولتی و دولتی سرمایه‌گذاری کنند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=35536
  • نویسنده : حق پناه
  • ارسال توسط :

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.